شنبه ۷ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۰
کتاب‌های مقابله با کرونا را در ایام نوروز بخوانیم

معصومه یزدانی در یادداشتی که در اختیار ایبنا قرار داده تعدادی کتاب ازجمله کتاب‌های مقابله با کرونا را برای مطالعه نوروزی به کودکان و نوجوانان پیشنهاد کرده است.

خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)- معصومه یزدانی: رمان «تابستان من با خرس سیاه و شعر نو» نوشته مهسا تکاپومنش است. داستان در تابستانی اتفاق می‌افتد که پدر و مادر سام برای واکسیناسیون کودکان به آفریقای جنوبی می‌روند. او بعد از سال‌ها به خانه‌ عمه‌اش در رودان (استان هرمزگان) بازمی‌گردد. وقتی شب اول تعطیلاتش، توله خرسی را در مرغدانی می‌بیند، تصمیم می‌گیرد خرس را نجات دهد. غافل از این‌که شوهرعمه‌اش نقشه‌ دیگری برای خرس دارد. این کتاب را کتاب‌های نردبان برای نوجوانان چاپ کرده و حال و هوای بومی آن در کنار یک داستان جذاب و کاملا امروزی می‌تواند برای خواننده‌ها جالب باشد.
 
«رییس باغ مادام خلچه»
«رئیس باغ مادام خلچه» نوشته زهرا شاهی و با تصاویری زیبا از غزاله بیگدلو است. در این کتاب با داستان طنز جذابی درباره یک پسربچه و گربه‌اش مواجه می‌شویم. پسربچه‌ای که از یک هلفدونی یک گربه پیدا کرده و تصمیم گرفته مراقبش باشد. او برای مراقبت از گربه‌اش روشی دارد؛ اما گربه هم شگردهای خودش را دارد. این کتاب را کتاب‌های زرافه، دپارتمان کودک انتشارات سیمای شرق، چاپ کرده است.
 
«چه کسی اژدها را کور کرد؟»
نویسنده  کتاب تصویری «چه کسی اژدها را کور کرد؟» فریدون عموزاده‌ خلیلی و تصویرگر آن غزاله بیگدلو است. کتاب با نگاهی به فلسفه اشراق و افکار سهروردی نوشته شده است. داستان درباره اژدهایی است که کور شده؛ اما خودش نمی‌داند. خفاش‌ها می‌خواهند از تاریکی دنیای اژدها به نفع خودشان استفاده کنند؛ اما اژدها دوستانی دارد و راهنمایی که تنهایش نمی‌گذارند. این کتاب را نشر ثالث به چاپ رسانده است.
 
مجموعه «فه‌فه زرافه»
مجموعه هشت‌جلدی «فه فه زرافه» با نویسندگی لاله جعفری و تصویرگری غزاله بیگدلو، مجموعه کتاب شیرین و جذابی برای خردسالان است که مهارت‌های اولیه زندگی را در داستانی ساده و صمیمی به آن‌ها آموزش می‌دهد. شخصیت فه‌فه زرافه نمونه کاملی از کودکی نوپاست که همه چیز جهان اطرافش برایش تازگی دارد. این کتاب را نشر پی‌نما به بازار کتاب عرضه کرده است.
 
مجموعه کتاب‌های مقابله با کرونا
کتاب‌های «دست شستن» نوشته شهرام شفیعی و تصویرگری سام سلماسی، «عروس و داماد ماسکی» سروده زهرا موسوی و تصویرگری میثم موسوی، کتاب «گرگه به خونه‌اش نرسید» سروده زهرا موسوی و تصویرگری فاطمه زمانه‌رو و «مواظب باشید کوویجتان نوزده نشود» نوشته نسترن فتحی و تصویرگری میثم موسوی مجموعه کتاب‌هایی هستند که از طریق ادبیات و طنز سعی کرده‌اند استرس کرونا را برای مخاطبان کودک خود کمتر کرده و رفتار صحیح را بدون ایجاد اضطراب به آنها بیاموزند. ارزش این کتاب‌ها در ارائه به موقع و هماهنگ با نیاز جامعه است. کتاب‌های زرافه دپارتمان کودک انتشارت سیمای شرق تابستان 99 این کتاب‌ها را به بازار کتاب کودک عرضه کرده است.
 
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها