چهارشنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۱
​​​​​​​آذریزدی با «قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب» خودباوری را در کودکان شکل داد

​​​​​​​حجت الاسلام مظفر سالاری ضمن گرامیداشت روز ادبیات کودک و نوجوان گفت: مرحوم آذریزدی با نگارش «قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب» خودباوری و اعتماد به نفس را در کودکان و نوجوانان شکل داد.

حجت‌الاسلام مظفر سالاری، نویسنده یزدی حوزه کودک‌و‌نوجوان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در یزد، ضمن گرمیداشت روز ادبیات کودک و نوجوان گفت: کودک و نوجوان آسیب پذیرترین گروه سنی در هر اجتماعی هستند زیرا آنها قدرت دفاع از خود را ندارند و نمی‌توانند آموزش، تربیت، تغذیه و برآوردن نیازهایشان را بر عهده بگیرند.

وی افزود: هر کار فرهنگی ریشه‌دار و اصیل باید از کودک و نوجوان آغاز شود. طبق روایات ضمیر و نهاد کودک و نوجوان همانند لوح پاک و نانوشته است و آنچه را به او تعلیم دهند فرا می‌گیرد. در کشورهای پیشرفته بهترین مربیان و آموزگاران را برای این گروه سنی در نظر می‌گیرند.

این نویسنده یزدی بیان کرد: مرحوم مهدی آذریزدی که پدر ادبیات کودک و نوجوان کشورمان است، زمانی که کتاب خوبی برای بچه‌ها نبود مجموعه « قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب» را به نگارش در آورد تا کودکان و نوجوانان با میراث ادبی و تربیتی‌شان آشنا شوند و خودباوری و اعتماد به نفس در آن‌ها شکل بگیرد.

حجت‌الاسلام سالاری یادآور شد: خوشبختانه امروزه ادبیات کودک و نوجوان ما وضعیت نسبتا خوبی دارد و به تدریج فنی‌تر و ادبی‌تر می‌شود و مدعیان بی ریشه و خودباخته را به حاشیه خواهند راند.

وی بیان کرد: امیدواریم مسئولان فرهنگی کشور این مجال را بیابند که از هیاهوی روز مرگی و کارهای صوری و شعاری فاصله بگیرند و بیشتر برای نیازهای واقعی کودکان و نوجوانان وقت بگذارند و از جمله جلو سیر مخرب کارهای ترجمه نازل را بگیرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط