دوشنبه ۲۵ فروردین ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۸
رونی نمونه واقعی یک دختر امروزی است

غلامرضا بکتاش، معتقد است شخصیت رونی در رمان «رونی یک پیانو قورت داده» اثر تیمور آقامحمدی، به راستی نمونه واقعی یک دختر امروزی است، با دل‌مشغولی‌ها و دل‌واپسی‌هایی از جنس روز و در یادداشتی به این رمان پرداخته است.

خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، غلامرضا بکتاش: چند ماه پیش تیمور آقامحمدی از من خواست دست‌خطم را برایش بفرستم تا در متن چاپی رمانش استفاده کند، عازم بشاگرد بودم تا با بچه‌های نازنین آن‌جا دیدار کنم، مطلب را نوشتم و برایش ایمیل کردم. ماه بعد رمان «رونی یک پیانو قورت داده» منتشر شد.

بیش از آن‌که از حضور خودم در روند داستان غافلگیر شوم، از آشنایی با رونی، شخصیت اصلی رمان شگفت‌زده شدم.

مدت‌ها بود که رمانی مرا این‌گونه سر ذوق نیاورده بود. رونی به راستی نمونه واقعی یک دختر امروزی است، با دل‌مشغولی‌ها و دلواپسی‌هایی از جنس روز. من رونی را دور از زندگی و جهان اطرافم حس نکردم، حتی می‌گویم رونی همسایه‌ماست، کنار ماست، دختر و خواهر ماست، آن‌قدر نزدیک و آشناست که او را از خود می‌دانیم. من تولد یک شخصیت ایرانی دوست‌داشتنی را به همه نوجوان‌ها و مخاطبان تبریک می‌گویم.

من «رونی یک پیانو قورت داده» را زیبا، خواندنی و ملموس یافتم. رونی از خیابان و کوچه ما رد می‌شود و همان کارهایی را می‌کند که همه دختران هم‌سن او انجام می‌دهند؛ نگاه او به خانواده، فامیل، مراسم و اتفاقات هنری، نه شبیه بلکه عینِ دغدغه دختران سرزنده امروز در بسیاری از خانواده‌هاست.
 

رونی اصول زندگی خودش را دارد و همین او را خاص و محبوب می‌کند. او به سمت موفقیت می‌دود، بدون توجه به حرف‌های بیهوده، از مسایل مختلف عبور می‌کند تا به هدفش برسد؛ می‌کوشد تا خستگی‌های این مسیر را از بین ببرد.

اگر دنبال تماشای درونیات یک نوجوان امروزی هستید و می‌خواهید دست شما را بگیرد و به دل خطر و ماجراهای مختلف ببرد و با زامبی‌ها، هیولاها، مرد نمکی دوهزار ساله و مهمانان یک تولد عجیب و غریب آشنا کند، حتماً به سراغ رمان «رونی یک پیانو قورت داده» بروید. رونی دوست خوبی برای شما خواهد بود.

بخش کودک و نوجوان انتشارات سوره مهر (مهرک) کتاب «رونی یک پیانو قورت داده» را در 148 صفحه با قیمت 25 هزار تومان منتشر کرده است.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها