سه‌شنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۷
بازنگری تصمیمات دولتمردان نسبت به صنعت چاپ و نشر

در شرایطی که صنعت‌گران حوزه چاپ و نشر برای عبور از بحران ویروس کرونا بی‌هیچ ادعایی فعالیت می‌کند؛ اما نامی از این صنعت در میان لیست مشاغل آسیب‌دیده از بحران کرونا برده‌نشده‌است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)؛ رضا کاری، مدير ليتوگرافي «كاری» با ارسال یادداشتی درباره تبعات بحران کرونا بر صنعت چاپ و نشر سخن گفت.

متن یادداشت به شرح زیر است:

«در کشور همواره این موضوع مطرح است که دنیای بدون چاپ، دنیایی غیرممکن است؛ اما متاسفانه در ایران، دنیای بدون صنعت چاپ و نشر تعریف شده‌است. در روزهای سخت مبارزه با ویروس کرونا، از پرستاران و کادر درمانی و پزشکی قدردانی کرده‌ایم؛ اما تقریبا کسی از صنعت‌گران چاپ و نشر که در فرایند تولید و چاپ  کارتن، جعبه اقلام دارویی، بهداشتی، غذایی، پوستر و لیبل مورد نیاز تلاش کرد و بدون هیچ ادعا و دیده‌شدنی شبانه‌روز جنگید، یادی نکرد.
 
اما در این روزها که اوضاع کمی بهتر شده و ویروس منحوس درحال ریشه کن شدن است، در اوج بی‌مهری شاهد این هستیم که کوچک‌ترین نامی از صنعت چاپ و نشر در میان لیست مشاغل آسیب‌دیده از بحران کرونا برده‌نشده و متاسفانه هیچ توجهی نیز به این صنعت نشده‌است.
 
تنها در موضوع افزایش مصرف الکل (یکی از ده‌ها مشکل کنونی صنعت چاپ و نشر) شاهد رشد قیمتی 4 تا 5 برابری در چاپخانه‌ها هستیم(باتوجه به اینکه قیمت هر لیتر الکل اواخر بهمن 1398 حدود 23 هزار تومان بود و درحال حاضر هر لیتر 135هزارتومان است) و سوال اینجاست که آیا صنعت چاپ و نشر در این لیست جای دارد؟
 
اين در حالي است كه باید بدانیم بدون حضور و تلاش صنعت‌گران چاپ و نشر، مبارزه با ویروس کرونا چقدر می‌توانست دشوارتر باشد؟ آیا مسئولان و سیاست‌گذاران در دولت و مجلس نباید در شناخت، دانش، توجه و نگاه خود به صنعت چاپ و نشر بازنگری کند؟»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها