پنجشنبه ۱۴ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۸
​​​​​​​مجموعه «قصه‌های هانس کریستین اندرسن» را از دست ندهید

کودکان و نوجوانان می‌توانند در زادروز هانس کریستین اندرسن، پدر افسانه‌های نو، ​​​​​​​مجموعه سه جلدی «قصه‌های هانس کریستین اندرسن» نوشته ناتالینا ایوانووا را بخوانند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، چهاردهم فروردین‌ماه (دوم آوریل) مصادف است با زادروز نویسنده مشهور دانمارکی، هانس کریستین اندرسن، که از معروف‌ترین نویسندگان ادبیات کودک در جهان محسوب می‌شود. او خالق داستان‌های محبوبی مانند «دخترک کبریت فروش»، «لباس جدید امپراتور»، «پری دریایی کوچولو»، «بندانگشتی»، «جوجه اردک زشت»، «زندگی من»، «جعبه آتش زنه»، «سرباز سربی» و «ملکه برفی» است که سال‌هاست رویای کودکان دیروز و امروز را می‌سازند. داستان‌هایی که  به ۱۵۰ زبان ترجمه شده و همچنان میلیون‌ها نسخه از آن‌ها در سراسر جهان چاپ می‌شود.
 
اندرسن علاوه بر نویسنده بودن، شاعر و نمایشنامه نویس نیز بوده است و او را به عنوان شاعر ملی دانمارک و پدر افسانه‌های نو می‌شناسند. زیرا او توانست با آمیختن قصه‌های عامیانه با تخیلش ۱۶۸ افسانه نو بنویسد و الگویی باشد برای بسیاری از نویسندگان تا از شیوه نوشتنش الهام بگیرند و نسخه‌هایی نو از قصه‌هایش بنویسند.
 
اندرسن نخستین داستانش را در ۲۴ سالگی نوشت و نخستین ترجمه انگلیسی از قصه‌های او ۱۱ سال پس از آن منتشر شدند. او در 29 سالگی توانست با پشتیبانی دولت دانمارک به سرزمین‌های گوناگون سفر کند، سفرهایی که امکان دیدارش با نویسندگان معروفی مانند چارلز دیکنز، ویکتور هوگو، برادران گریم، والتر اسکات، الکساندر دوما و بالزاک را فراهم کرد.
 
دفتر بین‌المللی کتاب برای نسل جوان به افتخار هانس کریستین اندرسن، دوم آوریل را به عنوان روز جهانی «کتاب کودک» نامگذاری کرده و هر ساله در سراسر جهان جشنی به این مناسبت برپا می‌شود. در سال ۲۰۰۵ به مناسبت دویستمین زاد روز اندرسن در سراسر جهان مراسم باشکوهی از سوی نهادهای دولتی و غیردولتی برگزار شد. همچنین از سال ۱۹۵۶ از سوی این دفتر، به پاس خدمات این نویسنده بزرگ، جایزه هانس کریستین اندرسن که به نوبل ادبیات کودک معروف است به پدیدآورندگان ادبیات کودک اهدا می‌شود.
 

مجموعه «قصه‌های هانس کریستین اندرسن» 
به این مناسبت به کودکان و نوجوانان علاقه‌مند به مطالعه داستان‌های جذاب و سرگرم‌کننده پیشنهاد می‌کنیم مجموعه «قصه‌های هانس کریستین اندرسن» نوشته ناتالینا ایوانووا که مجموعه کاملی از قصه‌های هانس کریستین اندرسن است و در ۳ جلد از سوی انتشارات در دانش بهمن منتشر شده را بخوانند.
 
در این مجموعه که از سوی هرمز ریاحی و نسرین طباطبایی منتشر شده برای کودکان و نوجوانان گروه سنی «ج و د» ترجمه شده، می‌توان داستان‌های فانتزی مانند «دخترک کبریت فروش»، «لباس جدید امپراتور»، «پری دریایی کوچولو»، «بندانگشتی»، «جوجه اردک زشت»، «زندگی من»، «جعبه آتش زنه»، «سرباز سربی»، «ملکه برفی» و ... را مطالعه کرد.
 
انتشارات در دانش بهمن، مجموعه سه‌جلدی «قصه‌های هانس کریستین اندرسن» را با قیمت 70 هزار تومان منتشر کرده است.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها