شنبه ۹ فروردین ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۷
خودقرنطینگی به ما فرصت شروعی دوباره می‌دهد

حمیدرضا شاه‌آبادی معتقد است در خانه ماندن در این روزها به ما فرصت شروعی دوباره می‌دهد، شروع دوباره‌ای که اصلی‌ترین پیام نوروز است.

خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)-حمیدرضا شاه‌آبادی: امسال نوروز متفاوتی را تجربه می‌کنیم. نوروزی بدون دید و بازدید و بدون سفر. نوروزی که باید طی آن بهار را بیشتر از پنجره خانه ببینیم تا در کوه و دشت و دمن. این شاید در نگاه اول خیلی خوب نباشد. اما فکر میکنم می‌توانیم از این شرایط نه چندان دلچسب فرصتی برای درک بهتر خودمان و اطرافیان‌مان فراهم کنیم.

شاید مدت‌ها باشد که درست و حسابی به خودمان فکر نکرده‌ایم. شاید اطرافیان و اعضای خانواده خیلی وقت است که از نگاهمان دور مانده‌اند. بنابراین اولین توصیه من در ایام نوروز فکر کردن به خودمان و دیدن اطرافیانمان است. قطعا با این کار خیلی چیزها را کشف می‌کنیم. خیلی چیزها که تا به حال از نظرمان دور مانده‌اند. این به ما فرصت یک شروع دوباره می‌دهد. شروع دوباره‌ای که اصلی‌ترین پیام نوروز است.

توصیه بعدی من خواندن کتاب است. کتاب خواندن و خصوصا رمان خواندن به ما کمک می‌کند خودمان و دنیای اطرافمان را بهتر بشناسیم.
 
 
از جمله رمان‌های خوب نوجوان که می‌توانم مطالعه‌اش را توصیه کنم رمان «روح عزیز» نوشته مینو کریم‌زاده است که دنیای نوجوانان و سلیقه آن‌ها را خیلی خوب می‌شناسد. این رمان را انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر کرده است.
 

اگر دنبال یک کار سبک‌تر در فضای طنز باشید رمان «المپیاد شاعران مشروطه» نوشته آذردخت بهرامی از انتشارات مدرسه را پیشنهاد می‌کنم که فضای شادی دارد و اطلاعات خوبی در باره ادبیات مشروطیت ارائه می‌کند.

اگر قصد مطالعه تاریخی داشته باشید، توصیه می‌کنم مجموعه 10 جلدی «تاریخ فکر ایرانی» از نشر افق را بخوانید که یک جلدش را که مربوط به اندیشه ایرانی در دوره مشروطیت می‌شود خود من نوشته‌ام و البته مجلدات دیگرش بسیار مفید و قابل استفاده هستند.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها