سه‌شنبه ۵ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۴
بهار معجزه «باور» را به ما یادآوری می‌کند

علی کربلایی در پیامی امیدبخش به مخطبان ایبنا گفت: بهار این باور را به دل‌های غم‌زده و ارغوانی ما می‌دهد که این امکان وجود دارد که کوران شیوع کرونا و خشکی مصیبت‌هایی که در سال 98 به دلمان وارد شده، جای خود را به نسیم بهروزی و بهورزی بدهد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، کرونا با ادامه روند صعودی شیوع در دنیا، اکنون به یک پاندمی گسترده تبدیل شده و تاکنون تلاش‌های بی‌وقفه سازمان‌های بهداشت و درمان در کشورهای مختلف برای درمان و کنترل این بیماری، چندان ثمربخش نبوده و به‌نظر می‌رسد هنوز کشورها آمادگی لازم برای مقابله با یک همه‌گیری جهانی را ندارند. اما علم بشر توانسته بسیاری از بحران‌ها را متوقف و مهلک‌ترین بیماری‌ها را کنترل و مهار کند و به‌زودی این ویروس موذی نیز در مقابل توانایی و نبوغ بشر تسلیم خواهد شد. در این بین نباید از یک مسأله مهم غافل شد؛ تبعات روانی شیوع خطرناک این ویروس کمتر از تبعات جسمانی آن نیست و این مسأله می‌تواند در روان و رفتار انسان ماندگار شده و شاید تا سا‌ل‌ها زندگی او را تحت‌تأثیر قرار دهد.
 
علی کربلایی؛ روانپزشک و دارای بورد تخصصی اعصاب و روان در بحبوحه شیوع کرونا، در پیامی کوتاه اما امیدبخش، عنصر «باور» را به‌عنوان کلیدی طلایی برای گشودن درهای سلامتی و گذر از این بحران جهانی دانست.
 
در متن پیام نویسنده کتاب «آسکی در روانپزشکی» آمده است:
«عزیزانم در فصل بهار هستیم، فصلی که می‌خواهم اسمش را فصل «باور» بگذارم. چرا باور؟ مگر می‌شود شاخه‌های به این خشکی و کوران به این سردی، جای خود را به سبزه و شکوفه و تروتازگی و نسیم بهاری بدهد. بهار این رسم روزگار را به ما یادآوری می‌کند و این باور را به دل‌های غم‌زده و ارغوانی ما می‌دهد که این امکان وجود دارد که کوران شیوع کرونا و خشکی مصیبت‌هایی که در سال 98 به دلمان وارد شده، جای خود را به نسیم بهروزی و بهورزی بدهد. امیدوارم که سال 99 برای همه شما مردم ایران‌زمین، سال خوشحالی و دلخوشی باشد. دوستتان دارم.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها