یکشنبه ۳ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۱
شش پیشنهاد مهدی کفاش برای مطالعه در تعطیلات

مهدی کفاش، نامزد جایزه جلال آل‌احمد و خالق آثاری مانند «وقت معلوم» و «قرار مهنا» شش کتاب به علاقه‌مندان کتاب در ایام خانه‌نشینی و تعطیلات پیشنهاد داد.

خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قم- مهدی کفاش: کتاب «نیم دانگ پیونگ یانگ» شرح سفر رضا امیرخانی به کره شمالی است که تازه از تنور انتشارات افق بیرون آمده است. این کتاب جزو انگشت شمار گزارش‌هایی است که از درون کشور بسته کره شمالی با محدودیتهای فراوان داخلی و خارجی منتشر شده است. فکر می‌کنم کتاب رضا امیرخانی تنها نویسنده ایرانی است که به کره شمالی سفر کرده است و خاطرات این سفر را منتشر کرده است.
 
کتاب «پانصد صندلی خالی» نوشته لیلی علام الدین أسود با ترجمه رقیه کریمی را انتشارات شهید کاظمی به تازگی منتشر کرده است. این کتاب برای همین روزها است. روایتی جذاب و خواندنی از سه سال زندگی در شرایط محاصره و اشغال فوعه و کفریا پر از ایده‌های خلاقانه و جذاب.
 
رمان «کشور آخرین‌ها» نوشته پل استر با ترجمه خجسته کیهان را انتشارات افق منتشر کرده است. اثر جذاب دیگری از این نویسنده پرخواننده که از کشوری در ناکجاآبادی می‌گوید که دچار وضعیت قرنطینه شده است. این کتاب ماجرای سفر پر مخاطره خواهری است که به دنبال یافتن برادرش که در این کشور گم شده به این کشور سفر می‌کند و گرفتار می‌شود. خواندن این مناسب این روزهای قرنطینه است.
 
مجموعه داستان «چشم سگ» نوشته عالیه عطایی را انتشارات چشمه منتشر کرده است. این کتاب شامل داستان‌هایی جذاب پیرامون زندگی مردان و زنان افغانستانی در فضای ایران و موقعیت‌های بدیع و تازه‌ای است که از این تداخل فرهنگی ساخته می‌شود.
 
کتاب «از افغانستان تا لندنستان» نوشته عمر الناصری(ابوامام المغربی) با ترجمه وحید خضاب را انتشارات شهید کاظمی منتشر کرده است. خاطرات یکی از رهبران القاعده به نام ابوامام المغربی که سال‌ها جاسوس گمنام دستگاه اطلاعات خارجی فرانسه بوده است.
 
رمان نوجوان «رمق» نوشته مجید اسطیری را هم انتشارات شهرستان ادب روانه بازار نشر کرده است. داستانی پرکشش در گونه داستان انقلاب است، که ماجراهای آن در حاشیه مسابقه فوتبال میان ایران و اسرائیل در زمان پهلوی می‌گذرد و داستان عاشقانه و پرحادثه نوجوانی را روایت می‌کند.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها