شنبه ۹ فروردین ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۰
این کشتی هم‌چنان به گِل نشسته ماند

حمید غفاری، رئیس هیات‌مدیره شرکت تعاونی چاپخانه‌داران، درباره زمین ماندن طرح‌های اصلاحی، چگونگی اداره تشکیلات صنفی و صنعت چاپ در سال 98 یادداشتی را در اختیار ایبنا قرار داد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)- حمید غفاری، مدیر چاپ و نشر نور حکمت، رئیس هیات‌مدیره شرکت تعاونی چاپخانه‌داران، یادداشتی درباره مشکلات پیش‌روی صنعت نشر در سال 98 و امیدواری برای پایان آن‌ها در سال جدید نگاشته، که به شرح ذیل است:

هوالحفیظ
«به راه بادیه رفتن، بِهْ از نشستن باطل
وگر مراد نیابم به قدر وسیع بکوشم»
 
اگرچه سال 1398 سالی عجیب و استثنایی بود، ولی به هر طریق عمرش به پایان رسید و امید به آینده بهتر، با تلاشی مضاعف، در پیش رو داریم.

نخستین روزهای این سال با حوادث غمگین و بلایای طبیعی همچون سیل ویرانگر و زلزله و... روبه‌رو بودیم و آخرین روزها را با ویروسی فراگیر و مخرب، سپری کردیم و این حوادث به‌ظاهر تلخ، در مقاطعی، روح همبستگی و نوع‌دوستی را در مردم کشورمان تشدید و مضاعف کرد؛ ولی رخدادها و برخی حوادث که نوعا حاصل بی‌تدبیری بوده است، زخم‌های کاری بر بدنه اقتصادی، علی‌الخصوص صنعت چاپ وارد کرد.
 
از بی‌تدبیری‌های بازار ارزی و آشفتگی و افزایش نرخ چندین برابری آن تا معضلات واردات مواد اولیه و کاغذ و مرکب و... فشار مضاعف وزارت دارایی و... که همگی به‌طور خستگی‌ناپذیر و بی‌توجه و بی‌اعتناء به بُنیه اقتصادی اصناف، هر روز مصیبت جدیدی را برای صنعت چاپ، رقم زدند و مسبب تعطیلی کسب و کار چندین همکار پیشکسوت‌مان شدند. دامنه این آشفته بازارِ بلاصاحب و نبود مسئول و پاسخگو، به مردم، به سیستم اداره اتحادیه صنفی‌مان و انتخابات آن هم کشیده شد و متاسفانه، سال به پایان رسید اما نتیجه مثبتی پس از 10 ماه به چشم اعضاء پس از انتخابات نرسید که نرسید!
 
به‌هرحال تقریبا تمامی آنچه به‌عنوان طرح‌های اصلاحی اداره تشکیلات صنفی و صنعت چاپ مدنظر بود، زمین ماند و به قولی این کشتی هم‌چنان به گِل نشسته ماند!

ولی خداوند قادر متعال، انسان را با امید خلق کرده است و نامیدی یعنی تسلیم شیطان رجیم شدن که گناهی نابخشودنی است؛ پس با همت تمامی اعضاء گرامی صنف چاپ و همبستگی و اقتدار، در سال جدید درپی ایجاد تحول در سیستم‌های متروک و بلاخاصیت مدیریت‌های ناصواب این چرخه باشیم و انشالله سال 99، سال پایانی مشکلات و مصائب کاری تمامی اهالی صنعت چاپ باشد.
والله اعلم بالصواب

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها