شنبه ۲ فروردین ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۹
​در مصاف این دو کتاب، برنده کدام است؟

میثم رشیدی مهرآبادی نویسنده حوزه دفاع مقدس دو کتاب «محسن عزیز» و «صباح» را برای مطالعه در ایام نوروز به مخاطبان پیشنهاد داده است.

خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) میثم رشیدی مهرآبادی: کار سختی است که از بین کتاب‌های جدید در حوزه دفاع مقدس، یکی را برگزید و خواندن آن را پیشنهاد داد. حالا که کاغذ گران شده و قیمت خدمات چاپ، روز به روز بالاتر می‌رود، ناشران به انتشار هر کتابی دست نمی‌زنند و تلاش دارند تا بهترین متن‌ها را روانه چاپخانه کنند. در این وضعیت اگر چه تعداد کتاب‌های چاپ شده پایین می‌آید و به همان نسبت، قیمت‌های پشت جلد، بالا می‌رود اما سطرهای کتاب‌ها، نظرات خوانندگان بیشتری را به خود جلب می‌کنند.

من در این فضا، حالا مجبورم از دو کتابی که در سال 98 با موضوع دفاع مقدس منتشر شدند و بسیار خواندنی و جذاب هستند؛ یکی را انتخاب کنم. یک دل می‌گوید: وزن این یادداشت را به سمت کتاب «یک محسن عزیز» ببر که روایتی از زندگی و زمانه شهید محسن وزوایی و به قلم فائضه غفارحدادی است... یک دل می‌گوید: پس کتاب صباح چه می‌شود؟ خاطرات خانم صباح وطن خواه که به قلم فاطمه دوست کامی نوشته شده...

اما بالاخره به نتیجه می‌رسم...
کتاب «یک محسن عزیز» حالا به چاپ دوم رسیده و مراسم مفصلی برای بازرونمایی‌اش برگزار شد. تعداد قابل توجهی از همرزمان شهید وزوایی و اهالی فرهنگ در این مراسم حضور داشتند و پس از آن هم چندین نشست نقد و بررسی برایش برگزار شد. نویسنده کتاب هم گفتگوهای مفصلی درباره کتابش با رسانه‌ها داشت؛ اما کتاب «صباح» با چند کتاب دیگر رونمایی شد و به اندازه‌ای که شایسته‌اش بود، قدر ندید.

شاید بهتر باشد در این فرصت از زحمات خانم دوست کامی بگویم که نوشتن این کتاب برایشان 10 سال زمان برد. راوی کتاب وقتی تاثیر کتاب «دا» در جامعه را دید و تصمیم گرفت خاطراتش را بگوید، فقط 50 سال سن داشت و حالا که کتابش را در دست گرفته، زنی 60 ساله و البته پرانرژی و با انگیزه است.


خانم صباح وطن خواه از مبارزان روزهای مقاومت در خرمشهر بود که سلاح به دست گرفت و در برابر دشمنان ایستاد. او خاطرات اعجاب بر انگیزی دارد که خانم دوست کامی تک تک آن‌ها را با اسناد و مدارک و شاهدان، راستی آزمایی کرده و حالا با کتابی مواجهیم که مو لای درز صحت و سلامتش نمی‌رود!

بی شک یکی از بهترین گزینه‌ها برای مطالعه در روزهای طولانی نوروز 99 کتابی است که ما را با روی دیگری از ایستادگی زنان و مقاومت در خرمشهر آشنا می‌کند. البته که خواندن «یک محسن عزیز» هم می‌تواند حال نوروزی تان را بهتر از پیش کند...

کتاب «صباح» با 606 صفحه، فقط 50000 تومان قیمت دارد؛ یعنی کمتر از 100 تومان برای هر صفحه و این یعنی قیمتگذاری منصفانه برای یک کتاب که پیشنهاد آن را برای خواندن قوی‌تر می‌کند. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها