دوشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۸
امان از این همه شجاعت!

احمد زیدآبادی در یادداشتی نسبت به لغو نشست «سازگاری ایرانی: بازخوانی روایت مهدی بازرگان از هویت ایرانی» واکنش نشان داد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) احمد زیدآبادی در یادداشتی در کانال تلگرامی‌اش نوشت: «برای شرکت در سمینار یک روزه‌ای که آگهی‌اش را بالاتر گذاشتم، به پژوهشگاه علوم انسانی رفتم، اما هنوز وارد ساختمان نشده بودم که گفتند کل سمینار لغو شده است! پرسیدم از بالا دخالت کرده‌اند؟ جواب شنیدم : نه! ظاهراً فقط یکی از سخنرانان سمینار که گرایش آن طرفی داشته به رئیس پژوهشگاه نامه می‌نویسد و نسبت به ترکیب سخنرانان اعتراض می‌کند و رئیس محترم پژوهشگاه هم شبانه لغو کل سمینار را به "صلاح" خود نزدیک‌تر می‌بیند!

بدین ترتیب، تلاش یک ماهه برگزارکنندگان سمینار به صرف اعتراض یک فرد و شجاعت قابل تحسین! مدیر مجموعه به باد فنا می‌رود. این وسط امثال من هم که مثلاً کلی فکر و تمرکز کرده بودیم که در نقد دیدگاه زنده یاد مهندس بازرگان مطلبی بیان کنیم که اصلاً اهمیتی نداریم! واقعاً دولت و وزارت علوم با این مدیران شجاع و جسورشان که از یک "پخ" همکار آن طرفی شان نیز این همه دستپاچه می‌شوند، چشم نخورند!»

لازم به ذکر است که روز گذشته قرار بود نشست «سازگاری ایرانی: بازخوانی روایت مهدی بازرگان از هویت ایرانی» با حضور احمد زیدآبادی، حبیب الله پیمان، لطف الله میثمی، علی حدیثی، سعید مدنی، عباس نعیمی، علی ملک پور، داود مهدی زادگان، سیدمحسن فاطمی و سیدجواد میری در پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی برگزار شود که با توجه به تبلیغات آن در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی از مدت‌ها پیش بدون بیان هیچ علتی از سوی مسئولان پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی به یکباره لغو شد و پیگیری‌های خبرنگار ایبنا هم روز گذشته برای رسیدن به پاسخ درخوری به نتیجه نرسید.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها