دوشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۹
دفتر نشر فرهنگ اسلامی؛ دیروز، امروز و فردا

علی‌اکبر اشعری از پیشکسوتان فرهنگ و نشر کشور،‌ در یادداشتی کوتاه به ایبنا، از دیروز، امروز و فردایِ دفتر نشر فرهنگ اسلامی نوشت.

خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) - علی‌اکبر اشعری: حدود 45 سال پیش اندیشمندان دردآشنای روشن‌فکری بر قله آگاهی و معرفت ایستاده، با استفاده از شیوه‌های مختلف، ازجمله تأسیس دفتر نشر فرهنگ اسلامی به انتقال پیام‌های روشنگرانه اسلام ناب به منظور آگاهی مردم ‌پرداختند و ثمره این روشنگری‌ها، بیداری و خیزش ملت بزرگ ایران علیه ظلم و ستم حاکمان آن زمان و آغاز دوران جدیدی از حیات توام با استقلال و آزادی  و حرکت به سوی قله‌های علم و ایمان شد.

امروز پس از 40 سال نه تنها ریشه‌های انقلاب اسلامی در عمق جان ملت ایران نفوذ کرده، بلکه فراتر از سرزمین مهد انقلاب، قلوب بسیاری از مردم دنیا به ویژه مسلمانان را به سوی خود جلب کرده و انگیزه و تلاش برای رهایی را در آن‌ها زنده کرده است. این خیزش مبتنی بر ایمان به خدا آن‌ها را که سالیان دراز با غارت ثروت ملت‌ها، این بیداری را مانع بزرگی بر سر راه ادامه راه شیطانی خود می‌بینند، خشمگینانه، با برخورداری از امکانات قدرتمند رسانه‌ای و استفاده از زر و زور و تزویر درصدد خاموش کردن این نور الهی واداشته است.

در چنین شرایطی گسترش و تعمیق مفاهیم دینی و مبانی انقلاب اسلامی یک ضرورت حیاتی است تا هم اندیشه آن‌ها که در فضای انقلاب اسلامی زندگی می‌کنند، راسخ‌تر گردد و بدون گرفتار شدن در دام تبلیغات فریبنده دشمن، با عزمی استوار به این راه پر خیر و برکت ادامه دهند و هم آنها که امیدوارانه چشم به شعله‌های روشنایی بخش انقلاب اسلامی دوخته‌اند با مبانی فکری آن آشنا شوند و انقلاب را از جریانات انحرافی و افراطی ساختة غرب و به نام اسلام باز شناسند و در انتخاب درست از نادرست راه را گم نکنند.

این شرایط اقتضا دارد تا دفتر نشر فرهنگ اسلامی و دیگر نهادهای همسو به بازشناسی مسیر و افق‌های پیش رو بپردازند و تمام تلاش خود را همچون اسلاف صالح و خبیر خود با توجه به وضعیت موجود و آینده پیش رو معطوف به رشد اندیشه دینی و آگاهی‌های انقلابی نمایند.

این راهی است که دفتر نشر فرهنگ اسلامی در چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی آغاز کرده و امیدوار است با اتکال به ذات احدیت و عنایات حضرت ولی عصر عجل‌الله تعالی فرجه‌الشریف و در مسیر ارشادات و هدایت‌های رهبری معظم انقلاب با صلابت بپیماید.

انشاءالله  

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها