شنبه ۶ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۲:۰۵
نویسنده جوان کلمبیایی جایزه آلفاگوآرای اسپانیا را برد

«خوآن گابریل واسکوئز» نویسنده نسل جوان کشور کلمبیا جایزه ادبی آلفاگوآرای سال 2011 کشور اسپانیا را به خود اختصاص داد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از خبرگزاری آلمان، این جایزه ادبی که 175 هزار دلار ارزش دارد از جمله معتبرترین جوایز ادبی دنیای اسپانیایی زبان است.هیات داوران این جایزه را به خاطر نگارش رمان «سر و صدای اشیای در حال سقوط» به این نویسنده 37 ساله اهدا کرد. 

برای رقابت امسال بر سر این جایزه 608 نویسنده از اسپانیا و کشورهای آمریکای لاتین دست نویس آثار خود را به دبیرخانه این جایزه ارسال کردند.

«واسکوئز» که در شهر بارسلون زندگی می کند در این رمان خود که این جایزه ادبی ارزشمند را برایش به ارمغان آورده به مساله خشونت و ترور در شهر بوگوتا پایتخت کلمبیا پرداخته است.نخستین رمان این نویسنده با عنوان «خبرچین ها» به زبان های مختلف ترجمه شده است. 

جایزه ادبی «آلفاگوآرا» نخستین بار در سال 1965 اهدا شد و اهدای آن تا سال 1972 ادامه یافت.از سال 1973 تا 1997 این جایزه اهدا نشد و اهدای آن از سال 1998 بار دیگر از سر گرفته شد تا هر سال به تقدیر از یک نویسنده اسپانیایی زبان بپردازد.

از جمله برندگان سال های گذشته این جایزه «هرمان ریورا لتلیر» شیلیایی در سال 2010 ، «آندرآس نویمان» اسپانیایی – آرژانتینی در سال 2009 و «آنتونیو اورلاندو رودریگوئز» کوبایی در سال 2008 هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها