جمعه ۵ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۰:۲۷
ورود به واقعيت جنگ با 2 رمان از یک داستان‌نويس

رمان های "دشتبان" و "پرسه در خاك غريبه" نوشته احمد دهقان از سوی 2 نویسنده و داستان نویس دفاع مقدس براي مطالعه در تعطیلات نوروز پيشنهاد شدند. به اعتقاد آنان، این آثار واقعيت جنگ را انتقال مي‌دهند.

ساسان ناطق در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا) درباره چرايي انتخاب رمان "دشتبان" اظهار داشت: نزديكي به واقعيت از دلايل خوش‌خوان بودن این اثر احمد دهقان است .انتقال يك حس تجربه شده از فضاي جنگ تحميلي عراق علیه ایران به مخاطبان كار ساده‌اي نيست. اما احمد دهقان به خوبي اين كار را انجام داده است.

وی افزود: داستان ها و رمان‌هاي اين نويسنده مانند دانه‌هاي تسبيح به يكديگر اتصال پيدا كرده و واقعيت و حس جنگ را انتقال مي‌دهند.

ساسان ناطق با اشاره به نگارش بيش از 80 درصد رمان‌ها با استفاده از تخيل، تصريح كرد: دهقان علاوه بر كاربرد طنز محكم و واقع‌گرا در كتاب "دشتبان"، به جا و با علت از تخيل استفاده كرده است.

سارا عرفاني نیز رمان "پرسه در خاك غريبه" نوشته احمد دهقان را براي مطالعه در تعطيلات نوروز پيشنهاد كرد. وی درباره چرايي انتخاب این كتاب، با اشاره به زبان ساده و روان این رمان گفت: احساس‌هايي مانند دست به گريبان بودن با ترس، در اين كتاب به خوبي نمايان شده‌اند. البته اين‌ لحظه‌ها را در رمان "دشتبان" نيز مي‌توان حس كرد.

عرفاني اضافه كرد: در رمان "دشتبان"، آغاز جنگ تحميلي عراق علیه ایران از زاويه ديد يك خانواده روستايي به تصوير كشيده شده است. با اين اثر، حس كساني كه مجبور به ترك خانه خود شدند، درك می شود.

رمان های "دشتبان" و "پرسه در خاك غريبه" نوشته احمد دهقان توسط انتشارات كتاب نيستان به چاپ رسيده اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط