جمعه ۲۷ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۳:۳۵
«آندرآس فرانتس» جنایی نویس آلمان درگذشت

«آندرآس فرانتس» یکی از موفق ترین جنایی نویسان آلمانی در 57 سالگی به شکلی دور از انتظار بر اثر سکته قلبی درگذشت.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از خبرگزاری آلمان، خبر درگذشت این نویسنده از سوی سخنگوی انتشارات «دروئمر کناور» ناشر این نویسنده اعلام شده است.

«فرانتس» که این اواخر در «هاترزهایم» در فرانکفورت (ماین) می زیست، در سال 1996 با نگارش نخستین رمان خود با نام «جوان ، بلوند، مرده» که یک تریلر پلیسی بر مبنای الگوی آمریکایی بود، به شهرت رسید. 

«فرانتس» در ماه نوامبر گذشته نیز رمان «جسم شیطان» را منتشر کرد. وی با تیراژ بیش از پنج میلیون جلد از آثارش نام خود را در لیست نخستین گروه جنایی نویسان آلمان به ثبت رسانده است. او متولد «کئودلینبورگ» در «زاکسن آنهالت» بود که در «اوبرفرانکن» رشد کرده و پس از جدایی والدینش در سال 1967 در فرانکفورت بزرگ شد. 

«فرانتس» که یک مترجم تحصیلکرده نیز بود، در مرکز نخستین رمانش کمیسر «جولیا دورانت» از کمیسیون جنایی فرانکفورت را قرار داد. وی در سال 2004 با رمان «مرگ یک معلم» سری جدیدی از داستان های کمیسر «پتر برانت» را آغاز کرد و در سال 2006 نیز با نگارش جلد نخست از یک مجموعه سه جلدی به کار خود ادامه داد که موضوع آن در مورد دو محقق به نام های «دو سوذن هنینگ» و «لیزا سانتوس» بود. 

«هانس پتر اوبلایس» ناشر این نویسنده در مورد وی نوشت : اصالت رمان های جنایی وی تنها بر مناسبات نزدیک و سرشار از اعتماد وی با پلیس و دیگر اداره ها متکی نبود. وی در پی درگذشت این نویسنده گفت : یکی از وفادارترین نویسندگان ما که به میلیون ها خواننده هیجان و سرگرمی را هدیه کرد و توانست در مقابل نقاط ضعف مشمئز کننده جامعه قد علم کند، دیگر در میان ما نیست.ما به خاطر این غم قادر به سخن گفتن نیستیم و با خانواده او اظهار همدردی می کنیم. 

«فرانتس» همسر و پنج فرزند داشت و خانواده او در صفحه شخصی اینترنتی وی نوشته اند که هنوز نتوانسته اند مرگ زودهنگام او را باور کنند.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها