یکشنبه ۲۹ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۴:۴۸
انتشار 44 داستان کوتاه در "کتاب پایداری 89"

مجموعه 2 جلدی "کتاب پایداری 89"، دربرگیرنده 44 داستان کوتاه منتخب "نخستین جشنواره داستان کوتاه پایداری"، به همت انتشاراتي‌های هزاره‌ققنوس و سفیر اردهال، به چاپ رسیده ‌است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) خلاصه‌ای از چگونگی برپایی نخستین جشنواره داستان کوتاه پایداری، بیانیه هیات داوران و اسامی برگزیدگان این جشنواره، در بخش ابتدایی دفترهای اول و دوم "کتاب پایداری 89" جای داده شده‌اند.

داستان‌های کوتاهِ کوتاه، در دفتر اول و داستان‌های کوتاه نخستین جشنواره داستان کوتاه پایداری نیز در دفتر دوم منتشر شده‌اند که از جمله این آثار می‌توان به "غریب" نوشته محمد بُداقی، "دسته کلید" اثر سید محمد میرکاظمی، "آخرین لبخند" به قلم یاسر سماوات و "راز" نوشته رضوان نیلی‌پور اشاره کرد.

سید محمد میرکاظمی، داستان "دسته کلید" را این گونه نوشته است: "جنگ را و همه چیز را به شوخی گرفته بود. همه چیز را بازیچه کرده بود، حتی نارنجک را. توی هر کلامش یک لطیفه بود. اصلا" غم را نمی‌شناخت. هر شب میهمان یک سنگر می‌شد و از هر سنگری که جا خوش کرده بود تا نیمه شب صدای خنده می‌آمد. شبی که قرار بود برای شناسایی تا اعماق نی‌زارها پیش برویم، مهمان سنگر ما شد. زنجیری با یک پلاک و 3 تا کلید به گردنش آویخته بود. پرسیدم: کلیدها مال کجاست؟ دسته کلید را جلوی سینه‌اش گرفت و گفت: این کلید انبار است، این کلید قایق است، این هم کلید بهشت است.

خودمان را خنده‌کنان، آماده حرکت کردیم. بی‌صدا توی قایق نشستیم. قایق را حرکت داد، ولی انگار صدای خنده‌ها نگذاشته بود عراقی‌ها بخوابند. همان لحظات اول بر سرمان آتش ریختند. به سرعت برگشتیم، ولی تیر خشم سینه‌اش را شکافته بود. روی دستم جان داد. ولی خنده همیشگی روی لبش مانده بود. زنجیر را از یقه‌اش بیرون کشیدم. نباید پلاکش به دست دشمن مي‌افتاد. به زنجیر، یک پلاک آویخته بود با دو کلید."

دفتر اول "کتاب پایداری 89" در قطع رقعی و 64 صفحه، با شمارگان 2هزار و 200 نسخه و بهای 20هزار ریال، به همت انتشارات هزاره ققنوس و دفتر دوم این مجموعه، در قطع رقعی و 88 صفحه، با شمارگان 2هزار و 200 نسخه و بهای 20هزار ریال، توسط انتشارات سفیر اردهال وارد بازار نشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط