پنجشنبه ۱۱ فروردین ۱۳۹۰ - ۰۰:۰۰
انتشار پژوهش‌هاي انجام شده در حوزه خانواده

مدير روابط عمومي پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش از انتشار شماره جديد فصلنامه «خانواده و پژوهش» در بهار امسال خبر داد و گفت: اين فصلنامه با هدف گسترش و نشر پژوهش‌هاي تعليم و تربيت و با تاكيد بر مسايل خانواده و اوليا و مربيان منتشر مي‌شود.\

مرتضي نظري در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، در اين باره اظهار داشت: اين فصلنامه با رويكرد جامعه‌شناسي، روان‌شناسي و علوم تربيتي باعث تبيين علمي مسايل و مشكلات موجود در ابعاد مختلف خانواده مي‌شود.

وي ادامه داد: مطالعه و ارايه مدل خانواده ايراني ـ اسلامي، بررسي و ارايه يافته‌هاي علمي ـ پژوهشي با مراكز علمي ـ پژوهشي و تطبيقي درباره آموزش و پرورش خانواده، برقراري و تقويت ارتباط علمي ـ پژوهشي با مراكز علمي ـ پژوهشي و پژوهشگران مرتبط با مسايل خانواده و اوليا و مربيان و همچنين شناسايي و طرح چالش‌هاي جديد مربوط به خانواده و مربيان، از جمله اهداف انتشار اين فصلنامه به شمار مي‌آيند.

مدير روابط عمومي پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش تصريح كرد: پژوهش‌هايي كه در اين فصلنامه به چاپ مي‌رسند، بايد تا آنجا كه امكان دارد حاصل پژوهش‌هاي ميداني باشند و اصول علمي پژوهش در آنها رعايت شده باشد. پژوهش‌ها بايد با نيازهاي خانواده‌ها و اوليا و مربيان هماهنگي داشته باشد. در پژوهش‌ها به ابعاد نهاد خانواده و آموزش و پرورش شامل آموزش و پرورش فناوري خانواده، جامعه‌شناسي خانواده، مشاركت اوليا در تعليم و تربيت، راهنمايي و مشاوره خانواده و ... توجه شود.

نظري در پايان يادآور شد: بررسي تاثير زنداني شدن والدين بر عملكرد تحصيلي فرزندان، تاثير شيوه‌هاي فرزندپروري والدين بر شخصيت اجتماعي و فرهنگي جوانان، رابطه رفتار بهنجار اجتماعي نوجوانان تهران با وضعيت اخلاقي مادران و بررسي تاثير سرمايه اجتماعي بر موفقيت تحصيلي دانش‌آموزان شهر تهران، از جمله پژوهش‌هايي‌اند كه در شماره‌هاي قبلي اين فصلنامه به چاپ رسيده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط