جمعه ۱۲ فروردین ۱۳۹۰ - ۰۸:۰۰
ترجمه «دانش‌نامه امام‌علی(ع)» به انگليسي

جلد چهارم از «دانش‌نامه امام‌علی(ع) در قرآن و حديث» به زبان انگليسي ترجمه شد. سازمان چاپ و نشر دارالحديث اين اثر را با عنوان «سياست‌نامه امام‌علی(ع)» منتشر كرد._

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني موسسه فرهنگي آموزشي دارالحديث، اين كتاب با گردآوری و تنظيم متون حديثی و تاريخی و تحليل اجمالی آن‌ها، زمينه تدوين انديشه سياسی و سياست عملی امام‌علی(ع) را فراهم می‌كند. 

مروری كوتاه بر اين اثر نشان می‌دهد كه اموري نظير عدالت، صداقت، احقاق حقوق، حرمت نهادن به انسان، تامين معاش و فراهم آوردن رفاه عمومی، امنيت، ترويج و گسترش معنويت اصول اساسی در مكتب علوی به شمار می‌روند كه ساختار حكومت در فرهنگ دينی تنها با توجه به آن‌ها معنا پيدا مي‌كند.

اين كتاب در 10 فصل و درآمدی بر تحليل سياست امام ‌علي(ع) گردآمده است. درآمداي كتاب، به تبيين سياست در مكتب علوی، مبانی حكومت بر دل‌ها و دلايل تنهايی امام(ع) در سال‌های پايانی حكومت اختصاص دارد. 

ترجمه انگليسی كتاب «سياست‌نامه امام‌علی(ع)» با نام imam ali and political leadership تأليف محمد محمدی ری‌شهری، در شمارگان 1000 نسخه،611 صفحه و بهای 180000 ريال از سوی سازمان چاپ و نشر دارالحديث منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط