یکشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۲:۱۷
حرف‌آباد، داستان استفاده صحيح از «نقطه» است

علي خانجاني، نويسنده تقديري پانزدهمين جايزه كتاب فصل، درباره اثر خود مي‌گويد: حرف آباد، داستاني با ويژگي‌هاي زيبايي‌شناسانه است كه در پس آن چگونگي استفاده صحيح از نقطه به بچه‌ها آموزش داده مي‌شود؛ آنچه در كتاب مي‌گذرد آموزشي در پس‌زمينه و توجه به بعد ادبي اثر است.

علي خانجاني در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا) درباره كتاب «حرف آباد» كه كتاب تقديري حوزه داستان بخش كودك پانزدهمين جايزه كتاب فصل شد، توضيح داد: حرف آباد داستاني با رويكرد آموزشي است؛ ادبيات به هر ترتيب بيانگر برخي مفروضات ماست و حرف آباد هم در قالب داستان نقش و تاثير نقطه در متن‌ها را با بچه‌ها درميان مي‌گذارد.

خانجاني با بيان اينكه جنبه سرگرمي در كار ارجحيت داشته، تاكيد كرد: ادبيات يعني غير مستقيم‌گويي و با وجود اينكه شايد مخاطب كتاب حس نكند كه در حال خواندن اثري آموزشي است. در اين كتاب تلاشم انتقال شيوه صحيح استفاده از نقطه به بچه‌ها بوده چون اعتقاد دارم بچه‌ها تا زماني كه با مداد مي‌نويسند نقطه برايشان مهم نيست و با استفاده كردن از خودكار نقش نقطه‌ها در نوشتن پررنگ‌تر مي‌شود.
وي تصريح كرد: حرف آباد ويژه كودكان گروه «ب» و «ج» است.

خانجاني هم‌اكنون در حال آماده‌سازي كتابي با موضوع بازي‌هاي بومي و محلي ايران است و براي تاليف اين كتاب از منابع و يافته‌هاي پژوهشي فراواني استفاده كرده است. 

وي گفت: اين كار نيز به همت كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان منتشر مي‌شود و در آن بازي‌هاي بومي و محلي فراواني به بچه‌ها معرفي مي‌شود.

پانزدهمين جايزه كتاب فصل عصر ديروز (21 اسفند) در سراي اهل قلم برگزيدگان خود را شناخت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط