شنبه ۲۱ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۷:۳۲
ترجمه «راهیان کوی دوست» به زبان انگلیسی

کتاب «راهیان کوی دوست» که ویرایشی از مجموعه درس‏های اخلاقی آیت‏الله محمدتقی مصباح ‌يزدی در شرحی بر حدیث معراج است، توسط حجت‏الاسلام سیدایرج رزاقی به زبان انگلیسی ترجمه و از سوی مجمع جهانی اهل‏بیت(ع) منتشر شد._

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) به نقل از روابط عمومي و اطلاع‌رساني سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي،‌ این کتاب اخلاقی با نام «Journey Of Love» به زبان انگلیسی ترجمه شد و در شورای کتاب مجمع جهانی اهل‏بیت(ع) برای انتشار در مجامع بین‏المللی به تصویب رسید.

مهمترين مباحث اين كتاب كه در بيست درس تنظيم شده‌اند كه از آن ميان مي‌توان به «مقام رضا و توكل در قرآن و روايات، توكل و لزوم كار و فعاليت»، «منزلت توكل و رضايت به قضاي الهي و خيرخواهي خدا براي انسان»، «محبت الهي و راه وصول به آن»، «ويژگي‌هاي اولياي الهي و راه تحصيل زهد و پرهيزكاري»، «خصلت‌هاي ره يافتگان به بهشت و اثرات گرسنگي و سكوت مثبت»، «لزوم توجه به نماز و درك حضور خداوند و اهميت و ارزش آن» و «امتيازات اولياي الهي با ياد خدا و لذت ارتباط با او» اشاره كرد. 

مسايلي مانند «لزوم دوستي، محبت و هم‏نشيني با فقرا و مستمندان»، «نكوهش دنيا و دنياگران و ويژگي‌هاي بيست‏گانه‌ اهل دنيا»، «اوصاف اهل آخرت و تفاوت بارز آنها با اهل دنيا»، «مقام و معرفت زاهدان و تقسيمات سه‌گانه‌ عبادت‏پيشه‌گان»، «نقش روزه و سكوت و حكمت و معرفت آن»، «ويژگي‌هاي زندگي گوارا و پايدار و موفقيت در آزمون الهي» و «مقام عابدان و رسولان الهي و نقش عقل‏مندي، ياد خدا و گريز از غفلت» از ديگر درس‌هاي اين كتاب به شمار مي‌آيند. 

متن اين کتاب برگرفته از حديث معراج است که در كتاب‌هايي مانند ارشاد القلوب ديلمي و بحار الانوار مجلسي و ... آمده‌ است. محتواي اين حديث قدسي يك دوره درس عرفان و حكمت و دستورالعملي بي‏بديل در اخلاق و معنويت محسوب مي‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط