شنبه ۲۱ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۴:۲۰
انتشار «شناسنامه اماکن اسلامی در گرجستان»

کتاب شناسنامه مراکز اسلامی گرجستان با حمایت و مشارکت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، نمایندگی مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) و نمایندگی جامعه المصطفی(ص) العالمیه در گرجستان چاپ و منتشر شد.\

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) به نقل از اداره كل روابط عمومي و اطلاع‌رساني سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، مراسم رونمایی از کتاب «شناسنامه اماکن اسلامی گرجستان» با حضور محققان كتاب، نماینده اداره دینی قفقاز در گرجستان، مسولان مراکز دینی و فرهنگی در سالن اجتماعات موسسه آل البیت(ع) تفلیس برگزار شد.

احسان خزاعی، رایزن فرهنگی جمهوري اسلامي ايران، درباره انتشار اين کتاب گفت: انتشار اين اثر باعث خواهد شد برای نخستين بار تمامي اماکن اسلامی مناطق شیعه‌نشین گرجستان شامل مساجد، حسینیه‌ها، امام‌زاده‌ها، قبور اسلامی و سایر آثار اسلامی و اماکن مقدس ثبت و شناسایی کارشناسانه شوند و همچنين فضای مسالمت‌آمیز بین ادیان و اقوام مختلف و نیز وجود تفاهم و تعامل دینی در گرجستان به صورت مستند ارايه شود. 

در این مراسم علی علی‌اف، نماینده اداره دینی قفقاز در گرجستان، انتشار این کتاب ارزشمند را تبریک گفت و از همه مراکزی که در انتشار این کتاب اقدام كردند، تشکر كرد.

رضوان اسماعیل‌اف، محقق اصلی کتاب نیز با تشریح مراحل تحقیقات که به انتشار این کتاب منجر شدند، گفت: در این کتاب که در 344 صفحه و به صورت چهار رنگ به چاپ رسيد، 158 مرکز عنوان شدند که از این مراكز 76 مركز مسجد بودند.

کتاب شناسنامه مراکز اسلامی گرجستان مقدمه جامعی دارد که در آن تاریخچه ورود اسلام به گرجستان توسط یکی از محققان به نام «شورالدین محمدلی» تالیف شده است. در این مراسم شش نفر از مولفان و محققان سخنرانی كردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها