دوشنبه ۸ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۰:۰۰
«پایه‌های زيست‌شناختی سلامت» منتشر می‌شود

نویسنده کتاب «روانشناسی سلامت» از ترجمه اثری با عنوان «پایه‌های زیست شناختی سلامت» خبر داد و گفت: این اثر پس از طي مراحل حروفچینی و تصحیح از سوی انتشارات بعثت منتشر خواهد شد.\

دکتر حسین آزاد در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، هدف از ترجمه این اثر را نداشتن منبعی در حوزه مباني زیستی سلامت در ايران دانست و گفت: مباحث زیست‌شناسی سلامت در تمام نقاط دنیا یکسان است و به همین دلیل ترجمه این کتاب می‌تواند بسیاری از مشکلات عموم در رفع بیماری‌ها و دستیابی به سلامت‌زیستی را تامين كند.

این استاد دانشگاه علامه طباطبایی با اشاره به اینکه مباحث این نوشتار تلفیقی از روانشناسی و واقعیات زیستی است، اظهار داشت: مخاطب این کتاب علاوه بر دانشجویان روانشناسی، عموم مردم را نيز دربر مي‌گيرد.

آزاد، بهترین مسير برای سالم ماندن جسم را مصرف مواد غذایی سالم نظیر انواع میوه و سبزیجات دانست و توضیح داد: در حالی كه برخی از مردم فکر می‌کنند که استفاده از غذاهای چرب، نیروی بیشتر به آنها می‌دهد، این چربی‌ها عامل موثر برای گرفتنگی عروق و انواع سکته‌ها محسوب مي‌شوند. بنابراين مصرف مواد غذایی صحیح باید از دوران کودکی به فرزندان آموزش داده شود. 

«پايه‌هاي زيست‌شناختي سلامت» به زودي از سوي موسسه انتشارات بعثت منتشر مي‌شود.

وی درباره دیگر اثر دردست نگارش خود گفت: کتاب «روانشناسی بالینی» مربوط به اختلالات روانی و اشکالات اساسی در ذهن و جسم است كه مباحث آن با رعایت حریم پزشکی و روانپزشکی جمع‌آوري مي‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها