جمعه ۵ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۲:۰۰
انتشارات تيمورزاده به بومي‌سازي منابع درسي علوم پزشكي در سال 90 مي‌انديشد

مدیرمسوول انتشارات تیموزاده با اشاره به اینکه بیش از 90 درصد از منابع گروه علوم پزشکی در دانشگاه‌ها ترجمه است افزود: اين مؤسسه در سال جديد رويكرد تاليف كتاب‌هاي بومي پزشكي را با همكاري مولفان در دستور كار خود دارد._

دکتر فرهاد تیمورزاده در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) گفت: تیمورزاده در سال 89، موفق به انتشار بیش از 160 عنوان کتاب شد که امیدواریم این روند در سال آینده نیز ادامه داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه تمام تلاش این انتشارات مصروف نشر کتاب‌های پزشكي و کودک و نوجوان شده است، افزود: برای نمونه کتاب «اورولوژی عمومی»، با رویکرد بومی و ایرانی اواخر سال 89 منتشر شد و مورد استقبال جامعه پزشکی کشور قرار گرفت. در سال جدید نیز رویکرد انتشارات تيمورزاده برپايه انتشار چنین کتاب‌هایی استوار است.

تیمورزاده با تاکید بر اینکه برای تالیف کتاب‌های بومی در حوزه پزشکی نیازمند بسترسازی مناسب هستیم، توضیح داد: شعار انتشار تيمورزاده «تفکر، آموزش و خلاقیت» است و هر يك از آثار منتشر شده بايد يكي از اين فاكتورهاي اصلي را دارا باشند.

وی در پایان اظهار داشت: تاکنون 200 عنوان کتاب کودک و نوجوان از سوي انتشارات تیمورزاده منتشر شده که بهترین این آثار ویژه پیش دبستانی‌ها است. برخی از این آثار برگزیده جوایز شده و اسامی آنها نیز در پایگاه کتاب‌های رشد قرار گرفته است.

مديرمسوول انتشارات تيمورزاده حوزه فعاليت‌هاي اين انتشارات را در محور پزشكي، دندان‌پزشكي‌، داروسازي، پرستاري، مامايي، توانبخشي، طب ورزش، اطلس، كودك و نوجوان و ... دانست و افزود: آخرين آثار منتشر شده اين انتشارات در سال 89 شامل كتاب‌هاي «مباني طب داخلي سيسيل 2010 در موضوعات غدد و متابوليسم، تنفس و اصول مراقبت‌هاي ويژه ريوي»، «روش‌هاي نوين تشخيص اختلالات خواب پلي سومنوگرافي» و در حوزه كوك نيز «من بچه شيعه هستم» است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها