چهارشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۶:۱۹
مدیر انستیتو گوته صلیب بزرگ خدمت جمهوری فدرال آلمان را کسب کرد

«کلاوس دیتر لمان» مدیر انستیتو گوته و مدیر دراز مدت بنباد میراث فرهنگی پروس به خاطر خدمات خود در راستای ملی از جمله سیاست فرهنگی خارجی، صلیب بزرگ خدمت جمهوری فدرال آلمان را کسب کرد./

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از خبرگزاری آلمان، 15 سال پس از تقدیر از وی با نشان درجه یک خدمت جمهوری فدرال آلمان، اکنون اهدای این نشان تازه به وی بار دیگر به مثابه تقدیری از سوی رییس جمهور برای تقدیر از یک عمر دستاوردهای ویژه در زمینه هنر است. این جایزه دیروز 8 مارس (17 اسفند) در شهرداری شهر برلین به «لمان» اهدا شد. 

«کلاوس وورایت» شهردار برلین از پروفسور «لمان» به عنوان یکی از مشهورترین شخصیت های اصولی حیات فرهنگی برلین و آلمان نام برد و افزود : برلین به شدت مدیون «لمان» است و ما همه همچنین در آینده نیز مدیون او خواهیم بود. پروفسور «لمان» مانند گذشته در بسیاری از سمت ها فعال است و فعالیت وی در انستیتو گوته با بزرگترین اشاعه بین المللی همراه است. 

«کلاوس دیتر لمان» از سال 1996 صلیب درجه یک خدمت جمهوری فدرال آلمان را کسب کرد و در سال 2006 نشان خدمت ایالت برلین و بالاترین نشان های فرانسه، اتریش و ایتالیا را دریافت کرد. وی از سال 2010 سناتور افتخاری دانشگاه هومبولدت است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها