دوشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۴:۵۶
دومین جشنواره شعر آیینی «ابن حسام»

دومین جشنواره شعر آیینی و حماسه‌های دینی «محمد بن حسام خوسفی» چهارشنبه(18 اسفند) با حضور مسوولان و مدیران حوزه هنری و استانی در بیرجند برگزار می‌شود._

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، مهدی حبیبی رییس حوزه هنری خراسان جنوبی گفت: ابن حسام یکی از بزرگان شعر آیینی کشور است که اشعارش با شاهنامه فردوسی در سرودن شعرهای مذهبی حماسی برابری می‌کند.

وی با اشاره به چاپ و توزیع کتاب‌های این شاعر افزود: ‌کتاب «‌دیوان شعر» و «‌خاوران‌نامه» دو کتاب معروف این شاعر است که توسط حوزه هنری منتشر شده است.

حبیبی از ارسال 270 اثر به دومین جشنواره «ابن حسام» خبر داد و اظهار داشت:‌ این تعداد نسبت به دوره گذشته که 170 اثر بود رشد چشمگیری داشته است.

وی با اشاره به این‌‌ که جشنواره «ابن حسام» به صورت استانی برگزار می‌شود توضیح داد: سومین دوره این جشنواره پس از تصویب در طرح‌های سفرهای استانی دولت به صورت ملی برگزار می‌شود.

حبیبی ادامه داد: در دومین جشنواره شعر آینی و حماسه‌های دینی «محمد بن حسام خوسفی» استاندار، معاونان و شاعرانی چون محمدرضا عبدالملکیان، محمد‌حسین جعفریان و ناصر فیض حضور دارند.
دومین جشنواره شعر آیینی و حماسه‌های دینی «محمد بن حسام خوسفی» چهارشنبه(18 اسفند) از ساعت 18 تا 21 در سینما بهمن شهر بیرجند برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط