دوشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۱:۵۰
«سوگ مغان» محمدعلی علومی نقد مي‌شود

«سوگ مغان»، رمان تازه «محمدعلی علومی» نقد مي‌شود. در اين نشست اميرعلي نجوميان و بلقيس سليماني حضور دارند. «سوگ مغان» براساس قصه‌هايي اسطوره‌اي از تاريخ ادبيات ايران و متاثر از داستان‌ها و باورهاي مردم بم نوشته شده است.\

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، سوگ مغان براساس قصه‌ها و رواياتي اسطوره‌اي از تاريخ ادبيات ايران و متاثر از داستان‌ها و باورهاي مردم بم نوشته شده است.

اين رمان كه دو هفته گذشته از سوي نشر «آموت» راهي كتابفروشي ها شد، تبلوري از احساسات نويسنده و آرزوهاي مردمي است كه در نسبت با موضوعات رازآلود انساني و با لحني ساده و بياني اغلب استعاري خلق شده‌اند.

داستان «سوگ مغان» اين‌گونه آغاز شده است:

«چه بگويم و براي كه بگويم؟ اين گفته‌هاي دردآلود زهرناك و مرثيه‌وار، آيا به چه درد جماعتي مي‌خورد كه اگر خوب بخورند و مزاجشان خوب كار بكند و اگر سرد مزاج نباشند، ‌خود را مهم‌ترين و خوشبخت‌ترين موجودات جهان مي‌دانند. تمام زندگي، ‌تمام انديشه‌ها و همه هدفشان را در خدمت همين حرف‌ها گذاشته اند،‌ آن وقت اين گفته‌هاي زهرآلود، ‌اين خاطره‌هاي پر از مصيبت و كابوس‌وار به چه دردشان مي‌خورد؟..

نشست نقد اين كتاب روز پنج‌شنبه، 19 اسفند، ساعت 16 در دفتر نشر آموت واقع خيابان كريم‌خان(زیر پل)، نبش ایرانشهر، به طرف غرب، پلاک 170(178 قدیم )، طبقه دوم برگزار خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط