دوشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۲:۰۴
نخستین دفتر شعر ستارجمشیدی منتشر شد

نخستین مجموعه شعر فاطمه ستارجمشیدی با عنوان «دلم مشتی کبوتر خاک و آواز» توسط انتشارات یاس‌نبی منتشر و روانه کتاب‌فروشی‌ها شد. شعرهای این مجموعه در قالب‌های کلاسیک سروده شده‌اند.\

ستارجمشیدی در گفت‌‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) گفت: سروده‌های این مجموعه گزینشی از شعرهای چند سال اخیر است که در قالب‌های غزل، چارپاره و مثنوی سروده شده‌اند.

25 غزل، 10 مثنوی، پنج چهارپاره و سه شعر سپید در این مجموعه گنجانده شده است.

وی افزود: این شعرها را بیشتر پیرامون مضامین اجتماعی، عاطفی و عرفانی سروده‌ام. پیش از انتشار این کتاب اغلب سروده‌هایم را از طریق جشنواره‌ها و انجمن‌های ادبی به مخاطبان شعر ارائه می‌کردم.

این شاعر با اشاره به آغاز فعالیتش در عرصه شعر توضیح داد: از سال 1378 به‌طور جدی فعالیتم را در عرصه شعر آغاز کردم. در این حوزه علاوه بر مطالعه آثار شاعران کلاسیک، از میان شاعران معاصر بیشتر شعرهای حسین منزوی، محمدعلی بهمنی و سیمین بهبهانی را مطالعه کرده‌ام.

وی یادآور شد: شعرهای حسین منزوی بر سروده‌های من تاثیر بسزایی داشته است. همچنین نقدهایی که از جانب مخاطبان و منتقدان بر شعرهایم دریافت می‌کردم، سبب شد تا نقاط ضعف اشعارم را برطرف کند.

ستارجمشیدی در پایان افزود: تا شهریور سال آینده دومین مجموعه شعرم برای چاپ آماده می‌شود و آن‌را به ناشر می‌سپارم.

مجموعه شعر «دلم مشتی کبوتر خاک و آواز» دربرگیرنده 43 قطعه شعر است. «بهانه»، «زخم تلخ»، «حس تازه»، «نبض کویر»، «هماورد»، «شولای پاییز»، «مسافر»، «باید نبارد»، «تن‌پوش غزل»، «گنبد کبود»، «چکاوکان»، «ماهیان جهان» و «روبند بر مدار» عنوان برخی از شعرهای این دفتر هستند.

رحمانی نیز مقدمه‌ای بر این مجموعه نوشته است و در این مقدمه به برخی از استادان ستار رحمانی از جمله محمدعابد یحیی‌شیدا، علی نظمی و عزیز دولت‌آبادی اشاره کرده و تنوع اوزان و قالب‌های شعری این شاعر را از نکات برجسته شعر او برشمرده است.

مجموعه شعر «دلم مشتی کبوتر خاک و آواز» در شمارگان هزار نسخه، قیمت دوهزار تومان و در 112 صفحه قطع رقعی توسط انتشارات یاس‌نبی منتشر و راهی بازار کتاب شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط