چهارشنبه ۳ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۴:۰۰
گزيده‌اي از آثار دكارت براي علاقه‌مندان به فلسفه

مترجم كتاب «دكارت» گفت: اين اثر در پي آشنا كردن مخاطب عام با اين فيلسوف قرن هفدهم است و نقل‌قول‌هاي متعدد برگرفته از آثار او را نيز دربر مي‌گيرد. به همين دليل مي‌توان آن را گزيده‌اي از آثارش به شمار آورد._

بيتا شمسيني، مترجم اين كتاب در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) گفت: اين اثر جزو مجموعه «متفكران ماندگار» است كه زندگي و تفكرات هشت انديشمند صاحب‌نام دنياي غرب كه بيشترشان فيلسوفند را بررسي مي‌كند.

شمسيني ادامه داد: اين مجموعه مي‌كوشد به‌گونه‌اي جذاب آراي اين افراد و وجه تمايزشان با يكديگر را همراه با تصاوير و بياني گيرا به مخاطبان اصلي خود يعني نوجوانان و جوانان بنماياند. به همين دليل مطالعه اين مجموعه براي نوآموزان فلسفه نيز مفيد خواهد بود.

به گفته وي، رويكردهاي فكري انديشمندان مورد بررسي در مجموعه متفكران ماندگار، به طور كامل بحث و بررسي نمي‌شوند، چرا كه اختصاص يافتن اين آثار براي مخاطبان جوان و نوجوان و همچنين تدوين آنها در حجمي اندك اجازه اين كار را به نويسندگان نمي‌داد. 

شمسيني افزود: اين اثر، شرح مختصري از زندگي دكارت ارايه مي‌كند و سپس به تبيين افكار او مي‌پردازد. اين شرح و تبيين‌ها با تصاوير نيز همراه شده‌اند. اين كتاب در 224 صفحه و بهاي 52000 ريال  منتشر شده است.

كتاب «دكارت» يكي از مجلدات مجموعه «متفكران ماندگار» به شمار مي‌آيد و پيش از اين كتاب «شوپنهاور» با ترجمه بيتا شمسيني در قالب همين مجموعه منتشر شده بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها