شنبه ۱۴ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۴:۳۰
«كهن ديار» مجموعه آثار ايران باستان در موزه‌هاي بزرگ جهان

جلد نخست و دوم «كهن ديار» مجموعه آثار ايران باستان و اسلام را در موزه‌هاي بزرگ جهان به تصوير مي‌كشد. اين مجموعه به كوشش انتشارات سبزان به چاپ يازدهم رسيده به معرفي تعدادي از برجسته‌ترين آثار تاريخ ايران باستان و اسلام که در موزه‌هاي کشورهاي ديگر نگهداري مي‌شود، مي‌پردازد.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، جلد نخست از مجموعه آثار ايران باستان در موزه‌هاي بزرگ جهان به معرفي تعدادي از برجسته‌ترين آثار تاريخي دوره پيش از اسلام پرداخته است که در موزه‌هاي کشورهاي ديگر نگهداري مي‌شوند. 

مطالب اين کتاب در پنج فصل اصلي گردآوري شده و در ابتداي هر فصل ابتدا چکيده وقايع تاريخي يک دوره خاص را بيان مي‌کند و در ادامه تعدادي از مشهورترين آثار مربوط به آن دوره معرفي شده اندکه در موزه‌هاي بزرگ جهان نگهداري مي‌شوند.

فصل نخست اين کتاب به تمدن‌هايي مي‌پردازد که با وجود کشف آثار بسيار نفيس، اطلاعات ما از نحوه زندگي مردم و ساختار حکومتي آن بسيار کم است. در بخش دوم با تمدن باستاني عيلام و سلسله‌هاي مختلف پادشاهي آن آشنا مي‌شويم. 

بخش سوم به وقايع تاريخي امپراتوري هخامنشي و نگاهي گذرا به کاخ‌هاي تخت‌جمشيد مي‌پردازد. بخش چهارم و پنجم نيز به وقايع تاريخي دو دوره اشکاني و ساساني و معرفي محوطه‌هاي باستاني آن دوره اختصاص يافته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها