شنبه ۲۱ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۵:۴۰
پاپ یهودیان را از مذمت تاریخی کشتن مسیح(ع) مبرا کرد

پاپ بندیکت شانزدهم با چاپ کتاب جدید خود که این هفته منتشر می شود، یهودیان را از مذمت تاریخی کشتن مسیح(ع) تبرئه می کند._

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران( ایبنا) به نقل از ریانووستی و پایلوت کاتولیک نیوز، جدیدترین کتاب پاپ بندیکت شانزدهم با نام «عیسی ناصری» تفسیر جدیدی از فصل بیست و هفتم انجیل متی ارایه کرده و با این تفسیر، یهودیان را از عذاب وجدان 2000 ساله کشتن عیسی مسیح( ع) رهانده است.
 
مسیحیان به خصوص مسیحیان کاتولیک به طور سنتی یهودیان را عامل کشتن مسیح قلمداد می کنند و حتی به همین خاطر، جنگ های قرون وسطی را مشروع قلمداد کرده اند ولی بندیکت شانزدهم در کتاب خود که احتمالا واکنش های مثبت و منفی زیادی،همراه خواهد داشت، گفته است که محکومیت مسیح به مرگ مبتنی بر دلایل سیاسی و مذهبی پیچیده ای بوده که نمی توان آن را به کل یهودیان نسبت داد.

او با ارایه تفسیری جدید از انجیل متی گفته است نمی توان بر اساس این عبارت انجیلی که« خون او بر ضمه ما و فرزندان ماست»، خون مسیح را بر گردن یهودیان دانست. پاپ نوشته است که این جملات توسط جمعیتی بیان شده که خواستار مرگ مسیح شده اند و نیازمند این است که با نور ایمان خوانده شود.

در نخستین واکنش به کتاب پاپ، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی شجاعت پاپ را ستود و یهودیان روسیه نیز با استقبال از این موضع پاپ، آن را گامی در راه کاهش احساسات ضد یهودیت قلمداد کردند. فرستاده ویژه یهودیان در واتیکان نیز این موضع پاپ را رفتاری بسیار عالی توصیف کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها