چهارشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۰:۵۷
«بهانه‌اي براي ماندن» حسن كريم‌پور منتشر شد

رمان «بهانه‌اي براي ماندن» نوشته حسن كريم‌پور در قفسه كتابفروشي‌ها جاي گرفت. اين رمان كه اغلب براساس واگويه‌ها و ديدگاه‌هاي راوي‌هاي متعدد داستان درباره وقايع نوشته شده است، در پي كنجكاوي‌هاي يك خبرنگار و براساس روابط ميان يك خواهر و برادر نوشته شده است.\

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، داستان رمان «بهانه‌اي براي ماندن» براساس نگاه خاص راوي به توصيف ماجراهاي كتاب شكل گرفته كه در شرح‌هايي خاطره‌گونه و در مواقعي شاعرانه روايت شده‌اند.

بخشي از داستان اين كتاب:

«ما آنگونه كه بايد با خانواده عمو رفت و آمد نداشتيم، چه مي‌شد آن هم ايام نوروز و گاهي كه با آخرين دخترش نرگس كه هم سن و سال بوديم، اصرار مي‌كرد سري مي‌زديم، آن شب هم به اصرار نرگس به خانه عمو رفتم و عرفان مرا تنها نگذاشت.
....
دخترهايي هم بودند كه آرزو داشتند هر چه زودتر سر سفره عقد بنشينند و هر چه زودتر صورتشان را از زير كرك و موي اضافه بيرون بياورند و ابروهايشان را مانند دم موش باريك كنند. حالا آينده‌شان چه مي‌شود، به شانس واگذار مي‌كردند كه به هيچ وجه اعتقاد آ‌نها را نداشتم، مي‌گفتم: نه قسمت را قبول دارم و نه زندگي را بچه‌بازي مي‌پندارم كه شانس را هم در آن دخالت دهم، باورم اين بود كه خداوند عقل و شعور داده و چنين مي‌پنداشتم كه عقل و احساس بايد به تفاهم برسند. در ضمن به طور كلي عشق و دوست داشتن را هم رد نمي‌كردم...
 
دو هفته بعد نامه عرفان، گويي مانند مائده‌اي از بهشت برايمان آمده بود...»

كريم‌پو در گفت‌و‌گويي كه در گذشته درباره اين كتاب با «ايبنا» داشت، درباره موضوع اين كتاب گفته بود: «تا به حال داستان‌هايي زيادي درباره روابط ميان زن و مرد نوشته شده، ولي به رابطه عاطفي كه ممكن است ميان يك خواهر و برادر وجود داشته باشد، كمتر پرداخته‌ايم.. در اين رمان خانواده‌اي از فقر به ثروت و خوشبختي مي‌رسد، ‌به گونه‌اي كه شايد برخي خوانندگان پايان اين كتاب را مبتني بر تبعات حسن نيت اين خواهر و برادر نسبت به يكديگر تلقي كنند.»

«بهانه‌اي براي ماندن»، نوشته حسن كريم پور، ‌امسال(89)، به شمارگان 2200 نسخه از سوي نشر «آموت» راهي بازار كتاب شد. اين كتاب كه 342 صفحه است، با قيمت 7000 تومان در بازار كتاب عرضه مي‌شود.

كريم‌پور، ‌نويسنده شيرازي، تا به حال علاوه بر آثار داستاني متعدد، ‌كتاب‌هايي را نيز در زمينه فرهنگ عشاير به چاپ رسانده است.

حسن كريم‌پور اين روزها در حال نگارش رماني تاريخي با نام «سرداران تاريخ» است كه به گفته خودش نگارش آن براساس سفرهاي او به نقاط مختلف دنيا و مستنداتي است كه تا به حال 14 سال به طول انجاميده و به زندگي اجتماعي و سياسي جنگجويان ايراني از زمان هخامنشي تا دوران معاصر و سرداران جنگ تحمیلی مي‌پردازد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط