دوشنبه ۹ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۷:۵۶
شاعران خارجی مبلغ فرهنگ اصیل ایرانی باشند

قاسم اردبیلی، شاعر، حضور شاعران خارجی در جشنواره شعر فجر را به شرطی مفید می‌داند که این شاعران پس از بازگشت به کشورشان، مبلغ فرهنگ اصیل ایرانی باشند._

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از ستاد اطلاع‌رسانی پنجمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر، اردبیلی گفت: این جشنواره احیا کننده ادبیات ایران زمین است که به تبلیغ انقلاب اسلامی و زبان و ادبیات فارسی در سطح جهان می‌پردازد. چنان‌چه این نتیجه از برگزاری جشنواره حاصل شود، برگزارکنندگان جشنواره به هدف خود می‌رسند. 

وی با اشاره به این که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی متولی برگزاری این جشنواره است ادامه داد: بهتر است این برنامه به صورت منسجم‌تر برگزار شود و از افراد متخصص برای حضور در جشنواره دعوت و در این راستا از ملاک‌هایی دقیق و اصولی بهره گرفته شود.

این شاعر در پایان اظهار داشت: شایسته است فرصت بیشتری برای سرودن اشعار به شاعران شهرستانی داده شود. در جشنواره اشعاری خوانده می‌شود که درباره شعر فجر و انقلاب نیست. اشعار معمولا آزاد است و اگر قرار است محدودیتی در سرایش و بازخوانی اشعار اعمال نشود، بهتر بود از پیش به شاعران شهرستانی هم اعلام می‌شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط