شنبه ۲۸ مهر ۱۳۸۶ - ۰۹:۴۴
«میلر»، برنده دو جایزه پولیتزر، بار دیگر بستری شد

«نورمن میلر»، نویسنده آمریکایی و برنده دو جایزه پولیتزر بار دیگر به دليل مشكلات تنفسي در بیمارستان بستری شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از پایگاه خبری «سی‌بی‌سی» کانادا، یکی از اقوام «میلر» ضمن تایید این خبر گفت او به منظور برداشتن بخشی از بافت ریه خود تحت عمل جراحی قرار گرفته و اکنون در بیمارستانی در نیویورک دوران نقاهت پس از عمل را می‌گذراند.

«میلر» در ماه سپتامبر نیز هنگامی که برای قرائت بخش‌هایی از یکی از کتاب‌هایش به «بوستون» آمریکا سفر کرده بود، به دلیل اختلالات تنفسی در بیمارستانی در این شهر بستری شده و حضورش در کتابخانه عمومی شهر لغو شده بود.

این نویسنده 84 ساله آمریکایی که از چند سال پیش در «پراوینستون» ایالت «ماساچوست» اقامت دارد، از پیشروان موج نویی در ادبیات آمریکا به شمار می‌رود که به نویسندگی «خلاق غیر داستانی» یا «روزنامه‌نگاری نوین» شهرت دارد. «میلر» همچنین یکی از بزرگ‌ترین نویسندگان حال حاضر آمریکا به شمار می‌رود که هنوز در قید حیات است. او در ضمن بنیانگزار هفته‌نامه ادبی معتبر «ویلج وویس» است که در نیویورک منتشر می‌شود. 

«میلر» در سال 1948 با انتشار کتاب «عریان و مرده» که بر اساس تجربیات شخصی خود به عنوان یک سرباز از جنگ جهانی دوم شکل گرفته بود، در عرصه فعالیت‌های ادبی آمریکا مطرح شد. او اولین بار در سال 1969 به خاطر نگارش «ارتش شب» در بخش کتاب‌های غیر داستانی، و مرتبه دوم در سال 1980 به خاطر نگارش «سرود اعدام‌گر» در بخش آثار داستانی، برنده جایزه پولیتزر شد. 

«میلر» آخرین کتاب خود را در سال جاری میلادی با عنوان «قلعه‌ای در جنگل» منتشر کرد که کتابی غیر داستانی بر اساس سرگذشت دوران جوانی «آدولف هیتلر» است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها