یکشنبه ۸ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۴:۵۷
طارق زین‌العابدین، احسان اکبر و جمعه قلی آتایف

طارق زین‌العابدین، استاد زبان فارسی دانشگاه خارطوم سودان، احسان اکبر، عضو هیات مدیره آکادمی لاهور و جمعه قلی آتایف، مدیر روزنامه «وطن» ترکمنستان از جمله میهمانان حاضر در بخش بین‌الملل پنجمین جشنواره شعر فجرند./

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از ستاد اطلاع‌رسانی پنجمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر، 17 شاعر پارسی‌گو و استادان زبان و ادبیات فارسی از 11 کشور در این دوره از جشنواره حضور دارند.

طارق زین‌العابدین که در رشته فلسفه و کلام از دانشگاه فردوسی مشهد فارغ‌التحصیل شده است، در حال حاضر به عنوان استاد زبان فارسی در مرکز زبان فارسی دانشگاه خارطوم اشتغال دارد. همچنین در ترجمه متون عربی به فارسی و فارسی به عربی فعالیت می‌کند.

احسان اکبر كه در حال حاضر در دانشگاه پنجاب هندوستان به تدریس اشتغال دارد، از جمله شاعران پارسی‌گوی است و تاکنون در کنفرانس‌های متعددی به ارائه مقاله در زمینه زبان و ادب فارسی پرداخته است.

«هنوز آفتاب غروب نشده» مشتمل بر سه هزار بیت درباره صلح جهانی از جمله آثار اوست.

جمعه قلی آتایف، مدیر روزنامه «وطن» ترکمنستان، تحصیلاتش را در شعبه خبرنگاری دانشگاه اورال به پایان رسانده و تاکنون کتاب‌های متعددی در زمینه ادبیات فارسی و تاریخ منطقه ایران، توران و خراسان منتشر کرده است.

«سلطان‌العارفین بایزید بسطامی»، «ستاره نیشابور شیخ فریدالدین عطار» و «یک دسته از گلستان سعدی شیرازی» از جمله آثار منتشر شده او هستند.

مراسم اختتامیه پنجمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر، سه‌شنبه(10 اسفند) در تالار وحدت تهران برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط