یکشنبه ۸ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۵:۲۹
سهم تبليغ كتاب از تلويزيون ادا شود

نويسنده و پژوهشگر حوزه حقوق، با بيان اين كه صدا و سيما بايد تسهيلاتي براي تبليغات كتاب در نظر گيرد، اظهار داشت: كتاب‌هاي جديد حوزه‌هاي مختلف بايد از طريق شبكه‌هاي مختلف صدا و سيما با تخفيف ويژه به اهالي نشر معرفي شوند./

محمدحسين ساكت در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)‌، عنوان كرد: در حالي كه تلويزيون با توجه به گستردگي مخاطبانش به راحتي امكان تبليغ كتاب دارد، متاسفانه كمتر توان و تجهيزات خود را در زمينه‌ تبليغ كتاب مصرف مي‌كند.

وي ادامه داد: گاهي ديده مي‌شود كه تبليغات يك كالاي مصرفي بخش عمده‌اي از ميان‌برنامه‌هاي رسانه ملي را به خود اختصاص مي‌دهد، اما كتاب جايگاهي به مراتب كمتر و كوچك‌تر دارد.

ساكت كه تاكنون بيش از 18 جلد كتاب تاليف كرده، همچنين ضمن ارايه پيشنهاد تبليغ كتاب‌هاي تازه منتشر شده در قالب زيرنويس در رسانه ملي، گفت: اين‌گونه تبليغ مي‌تواند در جذب مخاطب و اطلاع‌رساني كتاب‌هاي تازه منتشر شده مفيد باشد.

وي تصريح كرد: گاهي برخي جرايد، كتاب را تبليغ مي‌كنند، اما هزينه‌ سفارش چنين تبليغي براي ناشران خيلي بالاست. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي مي‌تواند در هماهنگي با ساير نهادها و دستگاه‌هاي زير مجموعه خود، زمينه تبليغات كم هزينه را براي ناشران فراهم كند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط