یکشنبه ۸ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۱:۰۲
دست‌نوشته‌های حسینی در «اقیانوس آرام» جمع می‌شوند

مجموعه‌ای از دست‌نوشته‌ها، مقالات و ترجمه‌های سیدحسن حسینی با ویرایش و تصحیح سعید یوسف‌نیا آماده انتشار است.\

یوسف‌نیا در گفت‌و‌گو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) گفت: کتاب «اقیانوس آرام» مجموعه‌ای از دست‌نوشته‌ها، ترجمه‌ها، خاطرات و مقالات سیدحسن حسینی است که با تصحیح و ویرایش من منتشر می‌شوند.

وی ادامه داد: بخش دوم این کتاب «براده‌ها» و کاریکلماتورهای حسینی را شامل می‌شود. این دست‌نوشته‌ها حاصل 25 سال تلاش حسینی در زمینه ادبیات است. 

یوسف‌نیا علاوه بر ویرایش مطالب، مقدمه‌ای نیز بر این کتاب نوشته است. این مجموعه حجمی در حدود 600 صفحه دارد. البته هنوز ناشر نهایی این کتاب مشخص نشده است.

وی در ادامه توضیح داد: این مجموعه یادداشت‌ها و دست‌نوشته‌ها توسط همسر حسینی گردآوری شده بود و در اختیار من قرار گرفت تا تنظیم و ویرایش شوند.

این شاعر درباره موضوع مقاله‌های حسینی گفت: موضوع و فضای اغلب این مقاله‌ها طنز است. همچنین در میان این دست‌نوشته‌ها تعدادی نقد ادبی به ویژه در حوزه شعر دیده می‌شود.

سعید یوسف‌نیا متولد 1344 در تهران است. از 13 سالگی نخستین تجربه‌های نوشتاری و شاعری‌اش را آغاز كرد. «خلاصه باران» و «در جست‌وجوی جانب‌ آبی» عنوان نخستین مجموعه شعرهای منتشر شده او هستند. وی به‌عنوان ویراستار با شبكه رادیویی تهران همكاری می‌كند.

«خواجه عبدالله انصاری»(پژوهش و گزیده)، «شاه نعمت‌الله ولی»، «بیدل دهلوی»، «مختارنامه عطار»، «دیوان اشعار سنایی غزنوی»، «كیمیای محبت»(امام محمد غزالی) و «فخرالدین عراقی» عنوان برخی از آثار پژوهشی یوسف‌نیا هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط