دوشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۲:۳۷
«جنگل بهشت» جهنم مي‌شود

«جنگل جهنمي» داستان جنگلي به نام جنگل بهشت است كه اهالي آن ادعا مي‌كنند درست‌كار هستند و شهرت زندگي‌‌ شيرين‌شان باعث مي‌شود كه اسبي به نام آقاي‌ «رامون» و همسر و پسرش به اين جنگل كوچ كنند. اما بعد از مدتي متوجه مي‌شوند كه حرف‌هايي كه درباره‌ي اين جنگل شنيده‌اند، درست نيست.

ايبنا نوجوان: قانون جنگل بايد ضامن امنيت و آسايش همه‌ي حيوانات  آن باشد. همه‌ي حيوانات با هم پيمان بسته‌اند كه درستي و راستي را در كارهايشان در نظر داشته باشند؛ اما آنچه كه خانواده‌ي «رامون» در جنگل مي‌بيند، اين‌ها نيست.

هر كدام از حيوانات سعي مي‌كنند به شيوه‌اي ديگري را فريب دهند. يكي ميوه‌هاي گنديده به ديگري مي‌دهد. آن ديگري كار تعمير خانه‌ي همسايه‌اش را درست انجام نمي‌دهد و قوي‌ترها، ضعيف‌ترها را مي‌خورند. خانواده‌ي رامون كه در جست‌وجوي درستي به جنگل بهشت آمده‌اند، همه‌ي اين‌ها را مي‌بينند و تصميم مي‌گيرند شبانه جنگل بهشت را ترك ‌كنند و در اثر اين تصميم از بلايي كه بر سر جنگل مي‌آيد نجات مي‌يابند.

«جنگل جهنمي» مي‌كوشد مفاهيمي هم‌چون درست‌كاري و راستي را در قالب داستان به كودكان گروه سني "ب" و "ج" ارائه دهد. اين كتاب را «طوبا اورنگ» نوشته و تصويرگري آن‌ را «نسيبه معمارنيا» برعهده داشته است. موسسه‌ي فرهنگي هنري اورنگ آفرين اين كتاب را در شمارگان 5 هزار جلد و با قيمت 700 تومان در سال 1389 منتشر و روانه‌ي بازار كتاب كرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها