سه‌شنبه ۳ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۵:۳۷
جشنواره سازمان یافته‌ترین اتفاق فرهنگی کشور است

احسان عباسلو، شاعر و مترجم شعر، جشنواره بین‌المللی شعر فجر را سازمان یافته‌ترین اتفاق ادبی در کشور می‌داند./

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از ستاد اطلاع‌رسانی پنجمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر، عباسلو گفت: برگزاری جشنواره‌ها و جوایز ادبی همواره تاثیر مثبتی بر بخش فرهنگ کشور داشته‌اند و در این میان جشنواره شعر فجر یک سرو گردن بالاتر از سایر رویدادهای همسان خودش است.

وی ایجاد انگیزه برای خلق آثار تازه را یکی از مهم‌ترین دستاوردهای جشنواره شعر فجر دانست و تاکید کرد: برخورداری از هیات علمی و اجرایی توانمند و نیز ساختار منسجم تشکیلاتی موجب امتیاز این جشنواره شده است.

این شاعر در ادامه با تاکید بر اهمیت بخش بین‌المللی جشنواره یادآور شد: شناخت توانمندی‌های ملی و نیز معرفی آن‌ها به سایر کشورها از جمله مسائل ضروری است که توجه به آن می‌تواند عرصه فرهنگی کشور را متحول کند.

به گفته او برگردان شعر فارسی به زبان‌های دیگر دشوارتر از ترجمه اشعار خارجی به زبان فارسی است و این مساله دست مترجمان را می‌بندد.

عباسلو دلیل این امر را استفاده گسترده شاعران فارسی از صنایع ادبی و استعارات متنوع دانست و توضیح داد: با این همه این حرف به معنای صرف نظر کردن از این امر مهم نیست بلکه باید سرمایه‌گذاری بیشتری در این بخش صورت بگیرد.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که جشنواره شعر فجر در دوره‌های آینده بسترهای لازم براي معرفی شعر معاصر ایران را به دنیا فراهم کند و از این رهگذر تحولی اساسی در عرصه فرهنگی کشور ایجاد شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط