سه‌شنبه ۳ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۴:۵۸
بخش ترانه جشنواره به طور مستقل برگزار شود

مجید نظافت با اشاره به تعداد اندک ترانه‌سرایان در کشور، برگزاری بخش سرود و ترانه جشنواره شعر فجر را به طور مستقل موثرتر می‌داند./

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از ستاد اطلاع‌رسانی پنجمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر، نظافت گفت: برگزاری این جشنواره به گرم نگه داشتن بازار ادبیات و ایجاد شور و حال در عرصه فرهنگی منجر می‌شود.

وی به تغییراتی که در روند اجرایی و نحوه سیاست‌گذاری‌های این جشنواره به وجود آمده، اشاره و تصریح کرد: این امر بیان‌گر تلاش مسوولان برای نزدیک‌تر شدن به اهداف والای ادبی است و نشان می‌دهد که جشنواره روند رو به رشدی را سپری می‌کند.

این شاعر با بیان این‌که افزودن بخش‌های جدید کمکی به ارتقاء جشنواره نمی‌کند، توضیح داد: این همان اتفاقی است که طی سال‌های گذشته در جشنواره فیلم فجر رخ داد اما به مرور زمان دیدیم که مسوولان به این نتیجه رسیدند که افزودن بخش‌هایی چون سینمای دینی، سینمای دفاع مقدس و غیره کمکی به رشد جشنواره نمی‌کند و آن‌ها را حذف کردند.

وی افزود: به اعتقاد من جشنواره شعر فجر هم ناگزیر از اتخاذ همین‌ رویه است چون به طور مثال شاعران فعال در عرصه کودک و نوجوان یا ترانه و سرود به یک سوم شاعران حاضر در بخش کلاسیک و نو هم نمی‌رسند و عادلانه نیست که این‌ها را در ذیل یک جشنواره واحد بررسی کنیم.

نظافت معتقد است دریک رویداد گسترده تمام علایق و سلایق ادبی را نمی‌توان راضی نگه داشت و بنابراین بهتر است روند طبیعی جشنواره در فضایی منطقی پیش برود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط