سه‌شنبه ۳ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۴:۵۷
دبیرخانه استانی جشنواره شعر فجر فعال‌تر شود

محمدعلی مجاهدی، شاعر و پژوهش‌گر شعر آیینی تشکیل هیاتی متشکل از افراد سخن‌شناس و منتقد در دبیرخانه استانی جشنواره شعر فجر و فعالیت دائمی این نهاد را از دلایل موثر در تقویت شعر کشور برشمرد./

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از ستاد اطلاع‌رسانی پنجمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر، مجاهدی گفت: برگزاری این جشنواره میدان را برای شاعران و به‌ویژه شاعران جوان باز می‌کند و شرایط جدیدی پیش‌روی آن‌ها می‌گذارد تا به آفرینش آثاری بهتر و با کیفیتی بالاتر بپردازند.

وی روند کلی جشنواره را روبه رشد دانست و تصریح کرد: در طی سال‌های گذشته که شاهد فعالیت این رویداد بزرگ ملی بوده‌ایم، تحولات تازه‌ای در عرصه شعر رخ داده است که امیدوارم روز به روز بر دامنه این اثرگذاری افزوده شود.

این شاعر در ادامه خواستار توجه بیشتر به بخش استانی این جشنواره شد و تاکید کرد: پرورش استعدادهای شاعران ساکن در نقاط دور افتاده کشور به آن‌ها این مجال را می‌دهد که خودشان را تا سطح ملی بالا بکشند و این موجب غنای ادبیات کشور می‌شود.

وی افزود: چنا‌نچه به فعالیت‌های ادبی شهرستان‌ها توجه نشود و افرادی که به رسالت تاریخی خودشان در این مقطع حساس آشنایی دارند را وارد جرگه نکنیم در آینده دچار زیان خواهیم شد.

مجاهدی در پایان ابراز امیداواری کرد که جشنواره شعر فجر بتواند در مسیر خلق آثار ارزشمند در کشور پیشگام تمامی نهادهای فرهنگی باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط