سه‌شنبه ۳ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۴:۵۶
جشنواره طیفی از شاعران را به عنوان برگزیده معرفی کند

پروانه نجاتی، شاعر برگزیده چهارمین دوره جشنواره بین‌المللی شعر فجر، درباره جشنواره شعر فجر پیشنهاد کرد که مسوولان به جای معرفی یک فرد، طیفی از شاعران را به عنوان برگزیدگان معرفی کنند./

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از ستاد اطلاع‌رسانی پنجمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر، نجاتی گفت: برگزاری جشنواره‌های ادبی می‌تواند یک جریان روشن در عرصه ادبیات ایجاد کند و طیف گسترده‌ای از شاعران را به سمت اهدافی مشخص سوق دهد.

وی افزود: وادی ادبیات یک جریان سیال و پویاست که هر روز موج‌های جدیدی به آن افزوده می‌شود و در چنین شرایطی برگزاری جشنواره‌ای چون شعر فجر می‌تواند تبعات مثبت و منفی گوناگون در پی داشته باشد.

این شاعر استمرار در فعالیت و برکنار بودن از سیاست‌های دوره‌ای را دو ویژگی مثبت جشنواره شعر فجر دانست و تاکید کرد: به سختی می‌توان از میان طیف‌های گسترده‌ای که در عرصه ادبیات فعالیت می‌کنند یک یا چند نفر را به عنوان شاعران برگزیده معرفی کرد.

وی پیشنهادی مطرح کرد که به جای انتخاب تعداد محدودی از شاعران به عنوان چهره‌های برگزیده یک طیف از شاعران برگزیده و معرفی شوند.

نجاتی در این باره توضیح داد: گاهی داوران مجبور به انتخاب میان افرادی می‌شوند که اختلاف در کار آن‌ها بسیار جزئی است و چون داوری شعر خواه ناخواه متکی بر سلیقه شخصی داوران است، بهتر است که به جای یک فرد، گروهی از شاعران هم سطح برگزیده شوند.
 
وی در پایان یادآور شد: جشنواره شعر فجر هنوز در ابتدای راه است و نمی‌توان انتظار داشت که در همین گام‌های نخست تمامی ضعف‌های آن برطرف شود. بنابراین بهتر است که به این جشنواره فرصت بدهیم که طی سال‌های آینده خودش را به اثبات برساند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط