شنبه ۳۰ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۲:۴۳
کلاهی‌اهری: بانک اطلاعاتی از فعالان عرصه شعر تشکیل شود

محمد‌باقر کلاهی‌اهری معتقد است با تشکیل یک بانک اطلاعاتی از فعالان ادبی عرصه شعر می‌توان ارزیابی صحیح‌تری از شرکت‌کنندگان در جشنواره‌های مختلف از جمله جشنواره شعر فجر به‌دست آورد و از میزان اقبال عمومی نسبت به این جشنواره آگاه شد./

کلاهی‌اهری به خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) گفت: هر جشنواره‌ای یک نوع ویترین به حساب می‌آید. اما هر آن‌چه در یک جشنواره ارائه می‌شود وابسته به دیدگاه برگزار کنندگان آن است و شاید تمام بضاعت ادبی یک نسل طی آن سال نباشد. تنها می‌توان آن‌را به عنوان بخشی از سرمایه ادبی کشور ارزیابی کرد.

وی در ادامه توضیح داد: از آن‌جا که جریان شعر یک جریان مستمر است یک برهه از زمان را می‌توان از طریق اتفاقات ادبی دنبال کرد و این اتفاق می‌تواند جشنواره‌ای چون جشنواره شعر فجر باشد.

این شاعر به نوپا بودن جشنواره شعر فجر اشاره و تصریح کرد: جشنواره هنوز قدم‌های نخستین را برمی‌دارد و برای این‌که سیاست‌گذاری‌ها تمامی طیف‌های شعری را پوشش دهد باید این جشنواره اطلاع‌رسانی گسترده‌تری داشته باشد.

وی ادامه داد: همچنین باید در طی جریاناتی که منجر به برگزاری هر جشنواره‌ای می‌شود دبیرخانه دائمی آن فعال باشد و نتایج هر سال و سال‌های پیش مطرح و بررسی شوند، تا به یک گزارش محفلی مختصر در هر دوره اکتفا نکنیم.

کلاهی‌اهری با تاکید بر این امر که هر جشنواره‌ای در طی روند برگزاری‌اش عده‌ای را نقد و ارزیابی می‌کند اظهار داشت: امیدواریم در جشنواره شعر فجر این عده بسیار زیاد باشند و جشنواره خود زمینه و فضای مناسبی را برای نقد شعر فراهم کند.

وی خواستار تشکیل یک بانک اطلاعاتی از فعالان ادبی شد و توضیح داد: در حال حاضر من از این موضوع که اقبال عمومی نسبت به جشنواره چگونه است اطلاعی ندارم. باید یک بانک اطلاعاتی از فعالان ادبی در عرصه شعر تشکیل شود.

این شاعر در پایان افزود: پس از آن می‌توانیم ببینیم افراد شرکت‌کننده چه کسری از آن جمعیت و از چه طیف‌هایی هستند تا ارزیابی صحیح‌تری از جشنواره داشته باشیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط