یکشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۱:۵۱
استانداران حامي كتابخانه‌هاي كشور تجليل مي‌شوند

ارديبهشت ماه 1390 در مراسمي با حضور مسوولان عالي‌رتبه كشور، از انجمن‌هاي كتابخانه‌اي فعال در سطح‌هاي استان (به رياست استانداران) و شهرستان (به رياست فرمانداران) تجليل مي‌شود.\

دبير كل نهاد كتابخانه‌هاي عمومي كشور با اعلام اين خبر به خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا) گفت: در اين همايش بزرگ ملي از اعضاي فعال انجمن كتابخانه‌هاي استان‌ها و شهرستان‌ها خصوصاً شهرداراني كه علاوه بر پرداخت سهم كتابخانه‌ها از نيم درصد درآمد شهرداري در تقويت امكانات كتابخواني و ساخت و تجهيز كتابخانه نقش موثرتري دارند و نيز همزمان از خيراني كه در مسير گسترش مطالعه با تامين امكانات و طراحي برنامه‌هاي مناسب نقش آفرين هستند، تجليل مي‌شود.

به گفته منصور واعظي، انجمن‌ها در سطوح استاني، شهرستاني، بخش و شهر به عنوان نيروي محركه هيات امنا نقش مهمي را در توسعه زيرساخت‌هاي فرهنگي و تبيين كاركردهاي اجتماعي كتابخانه‌ها ايفا مي‌كنند.

در هر استان، استاندار رييس انجمن كتابخانه‌هاي عمومي است و مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامي، رييس سازمان آموزش و پرورش، رييس سازمان مديريت و برنامه‌ريزي و نيز رييس شوراي اسلامي استان اعضاي حقوقي آن به‌شمار مي‌آيند. همچنين چهار نفر از نخبگان، خيران يا اعضاي هيات علمي به عنوان عضو حقيقي در انجمن حضور دارند.

واعظي ادامه داد: در اين همايش ملي از پنج استاندار و 10 فرماندار حامي كتابخانه‌هاي عمومي تجليل خواهد شد.

وي خاطرنشان كرد: در سال 89 با تحولي مثبت در حمايت مديران كشور از گسترش مطالعه روبه‌رو شديم و كمك‌هاي خيران به نهاد كتابخانه‌ها افزايش يافت.

واعظي بر نقش موثر حمايت وزارت كشور در تحقق اهداف كتابخانه‌اي تاكيد كرد و افزود: با توجه به نقش مهم استانداران و فرمانداران در مباحث فرهنگي خصوصاً در دولت‌هاي نهم و دهم انتظار داريم مسوولان وزارت كشور به مولفه‌هاي حوزه فرهنگ در ارزيابي عملكرد استانداران توجه خاص داشته باشند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها