دوشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۲:۰۷
انتقاد گونترگراس از سیاست فرهنگی هامبورگ

«گونتر گراس» نویسنده مشهور و برنده جایزه نوبل کشور آلمان سیاست فرهنگی شهرهامبورگ را به شدت مورد انتقاد قرار داد.\

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از خبرگزاری آلمان، گراس یکشنبه 6 فوریه (17 بهمن) در مرکز تاتر «ارنست دویچ» شهر هامبورگ در جریان مراسم مربوط به مبارزه انتخاباتی «اولاف شولتز» کاندیدای اول حزب سوسیال دمکرات گفت زمانی که به ارکستر سمفونیک هامبورگ و هزینه‌های جانبی آن می‌اندیشد، عرق از سر و رویش جاری می‌شود. 

این نویسنده جهت خواستار آن شد که اقدامات مقتصدانه در کتابخانه‌های شهر هامبورگ پس از انجام انتخابات ایالتی لغو شود. علاوه بر این او از مقامات شهر هامبورگ نیز دعوت کرده تا کتابخانه «واربورگ» که در دوره حکومت نازی‌ها به انگلستان برده شده، مجددا خریداري شود. 

«آبراهام موریتز واربورگ» که «ابی واربورگ» خوانده می شد، مورخ هنری و دانشمند فرهنگی کشور آلمان بود که 13 ژوئن 1866 در هامبورگ متولد شد و 26 اکتبر 1929 در ابندا درگذشت. وی موسس کتابخانه علمی فرهنگی «واربورگ» بود و علاوه بر این در مورد بخش‌های فرهنگی مختلف مشرق زمین تحقیقات و پژوهش می کرد. 

«اولاف شولتز» سیاستمدار عضو حزب سوسیال دمکرات متولد14 ژوئن 1958 در «اوسنا بروک» از سال 2007 تا اکتبر 2009 وزیر فرهنگ و امور اجتماعی آلمان بود. او رییس حزب سوسیال دمکرات شهر هامبورگ و قائم مقام فراکسیون مجلس است و از 13 نوامبر 2009 قائم مقام این حزب نیز شده است.او در جریان انتخابات ایالتی که در تاریخ 20 فوریه (اول اسفند) برگزار می‌شود، کاندیدای حزب سوسیال دمکرات است که در مقابل «کریستوف آلهاوس» از احزاب دمکرات مسیحی به میدان می‌رود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها