دوشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۰:۱۳
«يوسف قوجق» با «لالو» می‌آيد

«يوسف قوجق» نويسنده‌ي تركمن، رمان «لالو» را براي نوجوانان زير چاپ دارد. اين كتاب يكي از عناوين طرح «30 رمان از 30 نويسنده» است كه كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان مجري آن است.

ايبنا نوجوان: «يوسف قوجُق» يكي از نويسندگان طرح «30 رمان از 30 نويسنده» است كه در آن 30 نويسنده‌ي كودك و نوجوان گرد هم آمده‌اند و هر يك كتابي را براي آن‌ها نوشته‌اند. «قوجق» نيز با رمان نوجوانانه‌ي «لالو» در اين طرح مشاركت دارد.

بيش‌تر كتاب‌هاي اين نويسنده‌، حال و هوايي افسانه‌اي دارند؛ اما موضوع «لالو» متفاوت از ديگر آثار اين نويسنده است. او درباره‌ي اين كتاب به ايبنا نوجوان گفت: «شخصيت اصلي اين كتاب نوجواني است كه مشكلات گفتاري دارد. او در جامعه‌اي زندگي مي‌كند كه موسيقي را طرد مي‌كنند؛ اما همين موسيقي باعث مي‌شود كه نوجوان قصه‌ي ما زندگي بهتري داشته باشد
 
به گفته‌ي «قوجق» قرار است كتاب «لالو» ارديبهشت ماه سال 1390 رونمايي شود.

خبر ديگر از نويسنده‌ي «بادبادك‌ها در شهر»، اين كه: او اين روزها مشغول نگارش فيلم‌نامه‌اي با نام «گرگان در آتش» با موضوع وقايع انقلاب اسلامي است.

نگارش اين فيلم‌نامه بيش‌تر وقت اين نويسنده‌ را گرفته است؛ اما اين باعث نشده كه از كتاب‌هاي بچه‌ها دور باشد. او قصد دارد بعد از تمام كردن اين فيلم‌نامه، افسانه‌ي «ليلي و مجنون» در ميان تركمن‌ها را براي نوجوانان بازنويسي كند.

«يوسف قوجُق»، مدرك كارشناسي ادبيات فارسي دارد و نخستين كتابش با نام «كجاوه» را در سال 1370 منتشر كرده است.
از آثار او مي‌توان به «ياد يوسف»، «پرنده‌ها دوباره اوج مي‌گيرند»، «هديه‌ام آشيانه‌ي پرنده است» و «نبرد در قلعه‌ي گوك تپه» اشاره كرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها