یکشنبه ۲۲ مهر ۱۳۸۶ - ۰۹:۳۶
امكانات ویژه برای تجلیل از شاعر ملی اسکاتلند

با تخصیص آرشیو ویژه‌ای در کتابخانه شعر اسکاتلند در «ادینبرا»، پایتخت اسکاتلند، از «ادوین مورگن»، شاعر اسکاتلندی، تجلیل می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از گاردین، «مورگن» که در سال 2004 از سوی پارلمان اسکاتلند لقب «اسکاتز ماکار» (شاعر اسکاتلندی‌ها) را دریافت کرده است، از شاعران پیشرو اسکاتلند در قرن بیستم به شمار می‌رود که حضور قدرتمند در عرصه‌های ادبی جهان نیز داشته و یکی از اعضای برجسته جریان‌های نوین در شیوه شعر نویسی به شمار می‌رود. 

قرار است در فضای ویژه‌ای که به آثار «مورگن» در کتابخانه شعر اسکاتلند تخصیص داده می‌شود، علاوه بر مجموعه آثار منتشر شده او، مجلات و گاهنامه‌هایی که به افتخار او منتشر شده‌اند نیز در دسترس دوستداران آثار این شاعر معاصر قرار بگیرد. 

«همیش وایت»، مدیر این کتابخانه و از دوستان نزدیک «مورگن» در این باره گفت: «کتابخانه شعر اسکاتلند بهترین محل برای آرشیو کامل آثار ادوین مورگن است. به عنوان شاعر ملی اسکاتلند، آثار او باید خارج از گلاسکو (زادگاه مورگن) نیز در دسترس علاقه‌مندان به ادبیات اسکاتلند خواهد بود.» 

هزینه تاسیس این آرشیو ویژه که حدود 50 هزار پوند برآورد مي‌شود، توسط موسسه «هریتج لاتری» تامین شده است. 

«مورگن» در سال 1920 در «گلاسکو» به دنیا آمده و از دانشگاه همین شهر در رشته‌های ادبیات انگلیسی، فرانسه، و روسی فارغ التحصیل شد. او تقریباً بیش‌تر دوران حرفه‌ای خود را تا سال 1980 به عنوان استاد در همین دانشگاه گذرانده است. او اولین مجموعه اشعارش را در سال 1952 منتشر کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها