یکشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۰:۳۷

حسن كريم‌پور اين روزها در حال نگارش رماني تاريخي با نام «سرداران تاريخ» است. به گفته كريم پور، نگارش اين كتاب براساس سفرهاي او به نقاط مختلف دنيا و مستنداتي است كه تا به حال 14 سال به طول انجاميده و به زندگي اجتماعي و سياسي جنگجويان ايراني از زمان هخامنشي تا دوران معاصر و سرداران جنگ تحمیلی مي‌پردازد.\

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، كريم‌پور كه هم‌اكنون رمان «بهانه‌اي براي ماندن» او در نشر آموت در حال انتشار است، درباره اين رمان گفت: اين رمان داستاني تاريخي دارد و فكر مي‌كنم مخاطب با خواندن آن گمان مي‌كند كه تاريخ را خوانده. بهانه نوشتن اين داستان پسر و دختر خبرنگاري هستند كه در پي برخي اختلافات سليقه‌اي و خانوادگي سعي در افشاي برخي نكته‌هاي تاريخي دارند و جست‌و‌جو گري‌هايشان را در تاريخ آغاز مي‌كنند.

وي افزود: براي نوشتن اين كتاب، تحقيقات گسترده‌اي لازم بود كه من بخشي از اين تحقيقات را با سفر به برخي از شهرهاي دنيا پيگيري كردم و به گوشه‌هايي شگفت‌انگيز و رازآلودي از تاريخ كشورمان دست يافتم.
 
اين داستان‌نويس شيرازي گفت: در حال حاضر در حال انجام تحقيقاتي براي نوشتن بخش معاصر اين رمان هستم و خانواده‌ها و شخصيت‌هاي سرداران جنگ را شناسايي و درباره آنان تحقيق مي‌كنم.
 
به گفته كريم‌پور، زاويه روايت در رمان «سرداران تاريخ» از نگاه دو راوي است كه در حال كنكاش وقايع تاريخي هستند. 

كريم‌پور، ‌نويسنده شيرازي، علاوه بر آثار داستاني متعدد، ‌كتاب‌هايي را نيز در زمينه فرهنگ عشاير به چاپ رسانده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط