چهارشنبه ۶ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۱:۰۸
مجموعه داستاني از ليلا عباسعليزاده منتشر شد

«به چيزي دست نزن»، نام مجموعه داستاني از ليلا عباسعليزاده است كه به تازگي راهي بازار كتاب شده است. در نگارش داستان‌هاي اين كتاب طيف متنوعي از موضوعات برخي وقايع سال‌هاي اخير مد نظر نويسنده بوده است.\

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، اين مجموعه داراي 17 داستان كوتاه است كه اغلب آن‌ها از نگاه زنان روايت شده‌اند.

عباسعليزاده كه تا به حال دو اثر شعر و داستان در حوزه نوجوان با نام «ساقي‌نامه» توسط نشر طاها و «چادر نماز دنيا» از سوي نشر پرنده از وي منتشر شده، سعي داشته تا از لحني توصيفي در بيان رخدادهاي كتاب بهره بگيرد و در بخش‌هايي اين توصيفات داستان‌هايش  را در حال و هوايي شاعرانه رها مي‌كند. 

بخشي از داستان «به چيزي دست نزن» اين‌گونه نوشته شده است:
«مي‌آيي كنار ميز و كتابي را از روبه‌رويم برمي‌داري، اما هنوز شاكي هستي. مي‌خواهم نگاهم را از چشم‌هايت بردارم كه فكر بد نكني، اما نمي‌توانم. مي‌گويي باز نگاه مي‌كند! بين من و هيچ كس چيزي نيست. حتما مي‌خواهي بگويي من كه چيزي نگفتم؛ ولي من مي‌دانم. تو نگويي هم...» 

«اجراي ساعت بيست و يك»، «دو تا چشم قرمز»، «پرتره»، «فاصله»، «زمهرير»، «چشم، جناب سروان»، «يك امضاي ديگر» و «برداشت سوم» نام برخي داستان‌هاي اين كتاب است.

«به چيزي دست نزن»، نوشته ليلا عباسعليزاده، زمستان امسال(89)، به شمارگان 1100 نسخه از سوي نشر «آموت»منتشر شد. اين كتاب93 صفحه و قيمت آن 2000 تومان است.

از عباسعلي‌زاده در حال حاضر مجموعه شعري با نام «مي‌آيم لب اروند» نيز در نشر «داستانسرا» مراحل انتشار را سپري مي‌كند. وي همچنين اثري پژوهشي را درباره زندگي و آثار جمالزاده در انتشارات «هزاره ققنوس» زير چاپ دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط