دوشنبه ۴ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۰:۵۵
داستان‌هايي از جنس امسال و انسان

هادي خورشاهيان در مجموعه داستان «از خواب مي‌ترسيم» كه به تازگي راهي بازار كتاب شده است، سعي داشته تا تازه‌ترين دلمشغولي‌هاي انسان امروز را در موقعيت‌هايي از زندگي روزمره بیان کند. همه داستان‌هاي اين كتاب در سال جاري(89) نوشته شده‌اند._

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، «از خواب مي‌ترسيم»، دربرگيرنده 26 داستان كوتاه است كه به تازگي از سوي نشر «آموت» منتشر شده است.
 
نويسنده در اين مجموعه درصدد بوده که دغدغه‌هاي آشنا و نزديك انساني را در نسبت با آدم‌هاي پيرامونش توصيف ‌كند.

در اغلب داستان‌هاي اين كتاب، آدم‌ها در موقعيت‌هاي ناخواسته‌اي، به گونه‌اي نارضايتي‌هاي خود را از وضعيتي كه در آن هستند، ابراز مي‌كنند و ياس پنهان شده در لايه‌هاي مختلف داستان‌ها كه در موقعيت‌هايي با ديدگاه‌هايي متفكرانه توصيف مي‌شود، از اختصاصات برخي داستان‌هاي كتاب خورشاهيان است.
 
وي همچني لحني روان و خبري را برای روايت داستان‌هايش برگزيده است. 

بخشي از داستان «از خواب مي ترسيم» اين كتاب:

«سعي كردم از صخره‌ها بروم بالا. كركس‌هايي به اندازه يك تخته سنگ بزرگ، ‌روي هر صخره‌اي نشسته بودند و به آدم‌هايي كه با بدبختي سعي مي‌كردند از صخره‌ها بالا بروند، چشم دوخته بودند. همين طور عرق مي‌ريختم و از صخره‌ها بالا مي‌رفتم. آدم‌ها جلوي چشم‌هايم از صخره‌ها پرت مي‌شدند.....»

و قسمت ديگري از اين داستان:

«از خواب كه بيدار شدم به شدت عرق كرده بودم. ترس تمام وجودم را فرا گرفته بود. لباس‌هايم خيس خيس بود. هوا هنوز تاريك بود. روي تخت نشستم. از روي ميز سيگار و فندك را برداشتم. سيگاري روشن كردم و با وحشت به خوابي كه ديده بودم، ‌فكر كردم. گاهي خواب‌ها خيلي واقعي‌اند. در رگ‌هاي آدم مي‌دوند. آدم را اسير مي‌كنند و گاهي فكر مي‌كني چيزهايي كه در بيداري مي‌بيني خواب است..»

«از خواب مي‌ترسم»، چهارمين مجموعه داستان هادي خورشاهيان است.

«باشد ايستگاه بعدي»(نشر روزگار، 81)، «تا صداي رباب پاي قطار» (نشر كردگار) و رمان «من كاتالان نيستم» (نشر پرنده، 87) از جمله آثار او در زمينه داستانند.

«دل داده‌ام به تاريكي» مجموعه پنجاه شعر آزاد(دفتر شعر جوان)، «درخت‌ها عقلشان مي‌رسد» پنجاه شعر آزاد(هزاره ققنوس) و «بندر متروك در مه» چهل غزل(نشر فصل پنجم) از جمله كتاب‌هاي خورشاهيان در حوزه شعر هستند. 

«از خواب مي‌ترسيم»، نوشته هادي خورشاهيان، زمستان امسال(89)، به شمارگان 1100 نسخه از سوي نشر «آموت» منتشر شد. اين كتاب 110 صفحه‌اي با قيمت 2000 تومان ارايه مي‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط