چهارشنبه ۱۸ مهر ۱۳۸۶ - ۱۴:۵۶
لوگوي ميهمان ويژه سال آينده نمايشگاه فرانكفورت رو نمايي مي‌شود

ترکیه در اولین روز از نمایشگاه کتاب فرانکفورت با برگزاری میزگرد بحث و بررسی تحت عنوان «فرصت‌های نو در نشر و ادبیات ترکیه» به معرفی نویسندگان و شعرای ترک پرداخت.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از روزنامه «زمان»، در این میزگرد «اسکندر پالا» و «اصلی اردوغان»، نویسنده، و «انور ارجان»، شاعر، و «موگه گورسوی سوکمن» به نمایندگی از ناشران سخنرانی كردند. 

قرار است چهارشنبه در دومین روز از این نمایشگاه، «ارتغرل گونای»، وزیر فرهنگ و گردشگری ترکیه در کنفرانسی خبری در این نمایشگاه به پرسش‌های خبرنگاران پاسخ دهد. پیش‌بینی می‌شود موضوع حضور ترکیه به عنوان میهمان ویژه نمایشگاه در سال 2008 کانون توجه بیش‌تر این پرسش‌ها باشد. طی همین جلسه وزیر فرهنگ و گردشگری ترکیه نشان (لوگوی) ترکیه و شعار ویژه میهمان ویژه نمایشگاه کتاب فرانکفورت سال 2008 را رونمایی خواهد کرد. 

عصر چهارشنبه نیز جلسه‌ای درباره ادبیات کودک در ترکیه با حضور نویسندگان «نور ایجوزو» و «بهیچ آک»، و ناشران «مصطفی دوقرو» و «فاتح اردوغان» در پاویون ترکیه در نمایشگاه کتاب فرانکفورت برگزار خواهد شد. 

بر اساس برنامه غرفه ترکیه در این نمایشگاه، پنج‌شنبه، «احمد آری»، مدیر کتابخانه‌ها و صنایع نشر ترکیه (که چندی پیش در نمایشگاه کتاب تهران نیز حاضر شده بود) به همراه «ادهم الدم» و «کریستف نویمان»، مورخ، و «تانیل بورا»، نویسنده، در میزگردی به بررسی تاریخ مدرن ترکیه و صنعت نشر خواهند پرداخت. جمعه نیز نویسنده مشهور ترک، «الیف شفق» درباره زنان و ادبیات در ترکیه سخنراني مي‌كند. 

ترکیه در آخرین روز از این نمایشگاه طی مراسم ویژه‌ای رسماً به عنوان میهمان ویژه سال آینده به دور بعدی نمایشگاه کتاب فرانکفورت دعوت خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها